רצים למען שלוה

יהונתן הלוי ירוץ בחודש הבא במרתון ניו יורק היוקרתי. לצד האתגר הספורטיבי הוא לקח על עצמו אתגר נוסף: לגייס 25,000 שקלים עבור עמותת שלוה, ארגון המטפל בילדים בעלי צרכים מיוחדים

בעוד חודש בדיוק יתייצב יהונתן הלוי על קו הזינוק של מרתון ניו יורק, אחד המרתונים היוקרתיים שנערך ברחבי הגלובוס. אבל בטרם יטוס לארצו של הדוד סם, הלוי עסוק בימים אלה לא רק בהכנות אקטיביות לקראת המרתון- אלא באתגר אחר: גיוס 25,000 שקלים עבור עמותת "שלוה" – ארגון מוביל לקידום ושילוב חברתי של אנשים עם מוגבלויות וצרכים מיוחדים ובני משפחותיהם, מינקות ודרך כל שלבי החיים.

• "היה מדהים לראות איך הצוות ממש אוהב את הילדות והילדים"

הלוי, בן 38, נשוי באושר לגל, מטפלת בתנועה ואב לארבעה ילדים מתוקים בגילאי תיכון, חטיבה, יסודי וגן. הוא גדל בשכונת הר נוף בירושלים ושם החלה ההיכרות הראשונה שלו עם שלוה.
"בוילה מטופחת ומרשימה, במרחק 5 דקות הליכה מביתי וממש צמוד לבית הספר היסודי שבו למדתי, המרכז הלאומי שלוה פתח את ליבו ואת הדלת הרחבה שלו לעשרות ילדים וילדות בעלי צרכים מיוחדים על שלל הגוונים", הוא מספר: "פיגור, אוטיזם, בעלי מוגבלויות, נכים בכיסא גלגלים וכאלה גם עם קביים. היה מדהים לראות איך הצוות ממש אוהב את הילדות והילדים ומטפל בהם באהבה רבה. כשהגעתי לגיל תיכון זכיתי להתנדב שם מספר פעמים בשבתות, בסיוע למדריכים ולבני ובנות השרות המדהימים שנתנו הכל עבור אותם ילדים וילדות מקסימים ושובי לב. עברו השנים, בגרתי, ואחרי הצבא והלימודים התחתנתי ועברתי לגור בשדמות מחולה. כיום אני מנהל שני מעונות של משרד הרווחה לנערים בסיכון גבוה שהוצאו מהבית בצו בית משפט. לצד העבודה האינטנסיבית מאוד עם נוער בסיכון, לפני מספר שנים גיליתי את עולם הריצה, לגמרי במקרה. פעם אחת מאמן הפעילות כושר גופני של הנערים בפנימייה הודיע שהוא לא יכול להגיע להעביר את האימון, לא רציתי שהנערים יפספסו את האימון, יצאתי איתם לריצה והשאר היסטוריה…בשש השנים האחרונות עשיתי שני מרתונים מלאים ועוד 10 חצאי מרתונים ב"ה".

• "השילוב מבחינתי של אהבה לעולם הריצה יחד עם תרומה ערכית לקהילה ולחברה זהו דבר אדיר"

החיבור של יהונתן חזרה לשלוה התרחש לגמרי במקרה לפני כחצי שנה. "בעיצומו של מרתון ירושלים האחרון שהתקיים בגשם שוטף ובקור מקפיא באמצע הריצה, פגשתי את חברי הטוב איתמר שבח", מספר יהונתן: "גדלנו יחד בירושלים, למדנו יחד לפני הצבא, היינו שכנים בשדמות מחולה, וכיום הוא משמש סמנכ"ל שלוה. תוך כדי הריצה הוא סיפר לי ששלוה הצליחו להשיג 60 כרטיסים למרתון היוקרתי בעולם המתקיים בניו יורק ורצי מרתון ישראלים הרוצים לקחת חלק בפרויקט האדיר הזה יצטרכו לקחת על עצמם משימה ולגייס לשלוה תרומה של 25,000 שקלים. אמרתי לו, 'תן לי לישון על זה לילה', ולמחרת כמובן החזרתי לו תשובה חיובית. השילוב מבחינתי של אהבה לעולם הריצה יחד עם תרומה ערכית לקהילה ולחברה זהו דבר אדיר שאני גאה ושמח לקחת בו. מכאן אני פונה לכל מי שיכול לסייע לארגון. המרכז הלאומי שלוה הוא מוביל בעולם בתחומו ויש לו מקום של כבוד בעולם כאחד מהמרכזים הטובים והמקצועיים ביותר שקיימים. שלוה איננה רק עוזרת ומטפלת בילדות ובילדים אלא גם מסייעת לבני המשפחות שלהם לחיות חיים קצת יותר נורמליים בתוך כל המורכבות המשפחתית שכרוכה בגידול של ילד עם צרכים מיוחדים. אני פונה אליכם לסייע לי לעמוד ביעד ולגייס את סכום הכסף בכדי לעזור עוד קצת לשלוה לסייע ולטפל בעוד ועוד ילדים שצריכים את זה".

לתרומה: https://bit.ly/3CqAmhe

אושר קסרי: ״הקב״ה אוהב אותי״

|

ברוח התקופה: הרמת כוסית לחג הפסח במכללה הטכנולוגית נוף הגליל

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|