רעבים להצלחה: איך עושים את זה נכון ומה נאכל?

הגוף שלנו הוא מכונה חכמה, משוכללת ומשומנת. אם נתדלק אותו היטב, נזין אותו בתפריט מגוון ונוסיף בוסט של מנות עם ערכים קלוריים חיוניים, נפיק ממנו את המקסימום. אז איך עושים את זה נכון? אלכס טולצ'ינסקי, מאמן כושר בכיר ב- ERA עפולה מסביר על החשיבות של תזונה בריאה וספורט והעקרונות הבסיסים שתדרשו לאמץ בתהליך – בדרך לחיוניות, התחטבות וניהול אורח חיים מאוזן

בשנים האחרונות גוברת בישראל המודעות לחשיבות הפעילות הספורטיבית. אורח החיים התובעני, הלחצים בעבודה ובבית וגורמי סטרס שלא חסרים במציאות שלנו, מובילה רבים להגביר דופק בריצה, הליכה, רכיבה על אופניים, באימונים אינטנסיביים בחדרי כושר ועוד. אבל לצד פינוי הזמן לפעילות, ורכישת מלתחה ספורטיבית צבעונית ומעודכנת, הספורטאים לא תמיד משקיעים בהיבט אולי הכי חשוב, כזה שיעשה את ההבדל עבורם: מה הם מכניסים לפה במהלך היום יום.


"לכולם יש אותה מטרה: להתאמן ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו…לחלק מהמתאמנים האימון הוא מסע, מפלט או הרגל- עבורנו הוא תשוקה"


מחקרים שנעשו בשנים האחרונות מוכיחים כי הקשר בין ספורט לתזונה הוא חיוני וקריטי עבור ספורטאים מתחילים ומתמידים כאחד, כאלה שחשוב להם לאמץ אורח חיים מאוזן.
אז איך מתחילים, איך עושים את זה נכון ומה נאכל? למטרה הזו גייסנו את אלכס טולצ'ינסקי, מאמן כושר בכיר ב- ERA עפולה.

• נכנסים לקצב

"פעילות גופנית מעלה את סך ההוצאה הקלורית היומית של הגוף", אומר טולצ'ינסקי, "בזמן פעילות גופנית ההוצאה הקלורית גוברת בהתאם לרמת האימון- ככל שהאימון קשה יותר ואנרגטי יותר, השריפה הקלורית גדולה יותר. לאחר סיום פעילות ספורטיבית מאומצת, קצב ההתאוששות בגוף ארוך יותר. ככל שאדם מתאמן יותר זמן, האימון שלו הופך קשה יותר ועצים יותר. מתאמן בתדירות גבוהה צריך להזין את גופו בעזרת תזונה מותאמת הכוללת את כל אבות המזון, בשביל למלא את מאגרי האנרגיה (מאגרי השריר) מחדש ולתת לשריר ולגוף להתאושש בצורה מהירה והטובה ביותר. (כמובן שהתזונה משתנה בהתאם למטרה- מסה/חיטוב/שמירה)

• על השולחן

המזון שאנו צורכים מתחלק לשלושה מקורות עיקריים . חלבונים- (עוף, בשר, מוצרי חלב, ביצים, דגים ותחליפים). פחמימות (אורז, פסטה, קטניות, לחם, וירקות שורש). שומנים (שמן זית, טחינה, אבוקדו, שקדים ואגוזים). "גוף האדם דורש את כל שלושת המרכיבים האלו", מרחיב טולצ'ינסקי, "אנו נדרשים להתאים את הכמויות של שלושתם לפי פרמטרים אישיים של המתאמן עצמו, המטרה העיקרית שהוא רוצה להשיג וכמובן על פי סוג הספורט שהוא מבצע, תדירותו ועצימותו".

• שאלה של טיימינג

עיקר המטרה של אכילה לפני אימון היא למלא את מאגרי השריר באנרגיה – בכדי שהשרירים יוכלו לתת תפוקה מירבית בזמן האימון. כך לא נרגיש עייפות או חולשה במהלכו. מומלץ לשלב פחמימה (סוכר זמין) ומקור חלבון. החלבון מאט את הספיגה של הפחמימה לתוך תאי השריר וכך המתאמן מקבל אנרגיה לטווח ארוך שתעזור לו לבצע את האימון בצורה האפקטיבית ביותר. לאחר אימון, התזונה מסייעת למלא מחדש את מאגרי השריר באנרגיה ולעזור בבניה מחודשת של תאי השריר והרקמות שנפצעו בזמן האימון. מומלץ לאכול לאחר האימון ארוחה שמורכבת מכל אבות המזון בדגש על חלבונים המסייעים לבניית השריר מחדש ופחמימות הממלאות את המאגרים באנרגיה.

• צעד אחר צעד לעבר המטרה

אם הגעתם/ן עד לפה כנראה שהצלחנו לעניין אתכם או שגם לכם/ן נמאס להיות בטטת כורסא. במתחם הכושר והבריאות ERA בעפולה תוכלו להתחיל את הדרך לחיים בריאים יותר עם חווית אימון ייחודית, מקצועית ותומכת. המתחם מספק את כל הנדרש לאימון שלך- חלל ענק הכולל מכשירי כוח ואירובי חדישים, שיעורי סטודיו ייחודיים, סטודיו פונקציונאלי, חדר ספינינג, סטודיו פילאטיס מכשירים מתקדם, סאונה מפנקת ובר שייקים מגוון
ה"אני מאמין" במקום שמוטמע היטב בקרב כל הצוות הוא שלכולם יש אותה מטרה: להתאמן ולהיות הגרסה הטובה ביותר של עצמנו. "לחלקכם האימון הוא מסע, מפלט או הרגל- עבורנו הוא תשוקה", אומרים בהנהלת מתחם הכושר המתקדם.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

בית החלומות: כך תוכלו למצוא אותו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|