רוח חדשה של תרבות בעפולה

ההתחדשות העירונית בעפולה עולה מדרגה ולתרבות יש תפקיד בכך: פסטיבל "afuli'Z" יחבק את אמני העמק באירוע ענק לכל המשפחה אשר יוזמים "תנועת תרבות" במתחם השוק החדש

"עפולה זכתה לכינוי המחמיא "בירת העמק", ותנועת תרבות אכן מכוונת לכך שלכינוי הזה תהיה גם משמעות ותוכן של ממש", אומרת מור ליפשיץ, חברה וותיקה ב"תנועת תרבות" מי שעומדת מאחורי הפקת פסטיבל "עפוליז" שיתקיים מיד לאחר סוכות במתחם השוק החדש בעיר.

"תנועת תרבות היא תנועה של אמנים מחנכים אשר פועלים לקידום התרבות  ברחבי ערי הפריפריה בארץ. אנחנו מאמינים שלתרבות- במובן הרחב ביותר של המילה, יש תפקיד מכריע בעיצוב החברה שלנו. תנועת תרבות מגבשת, למעשה, קהילות של אמנים אשר מתיישבים  בפריפריה הגיאו-חברתית של ישראל, נכנסת למוסדות החינוך והתרבות, מקיימת מוסדות תרבות קהילתיים חדשים ויוזמת אירועים ופרויקטים אשר יוצרים תסיסה תרבותית". בשנת 2015 מנתה "תנועת תרבות" כבר למעלה מ-400 צעירים בגילאי 18-32, והנגישה תרבות ואמנות בפעילות יצירתית, דינמית ומתמשכת לאלפי ילדים, בני נוער ומבוגרים בקהילות השונות בפריסה ארצית רחבה. בהקשר זה, הקהילה בעפולה חיה, פועלת ויוצרת בעיר כבר תשע שנים במסגרות שונות.


יום שישי 10:00-16:00. יתחיל בהצגת ילדים, אמני רחוב להורים וילדים וימשיך במסיבה, מוזיקה live ומופעי רחוב עד כניסת שבת.
22/10 יום שבת 15:00-23:00. על הבמה המרכזית מופעי מוזיקה live מתחלפים, גלריית אמנות, מופעי רחוב וכל המתחם פתוח לקהל הרחב


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


"אנחנו מזהים שנדרש לייצר כאן מרכז תרבות חדש, מרכז של אוכלוסיות וקהילות נוספות וביכולתה של תסיסה תרבותית לייצר תנודה כזו", אומרת ליפשיץ. "הבחירה שלנו, כחבורה של אמנים "מחוללי תרבות", להגיע לכאן מכל רחבי הארץ, היא תוצר של אמונה שלא צריך להיסגר בסטודיו או באולפן, אלא לפעול בעיר ולא רק באים לבקר ולהציג, אלא ליצור. הקו המנחה הוא ליצור עבור האמנים המקומיים המוכשרים ברמה גבוהה מאוד שיש כאן, ובכלל לצעירים ולמשפחות סיבות להישאר וליצור בסביבה הלוקאלית".

• נותנים במה ליצירה מקומית איכותית – פסטיבל אמנות מקורית 'Afuliz'

לדברי ליפשיץ, היוזמה לקיים בעפולה פסטיבל, נולדה מתוך הרציונל שהדור הצעיר שמתגורר כאן צמא, בדיוק כמו הצעירים במרכז, לחיים תוססים, עשירים ולסצנה חייה ובועטת ואיכותית, לעשות דברים שאין כאן ביומיום.

: צוות ההפקה של הפסטיבל
צוות ההפקה של הפסטיבל

"בשנתיים האחרונות היינו שותפים לקיומו של פסטיבל  "מפצחים תרבות" שזכה להצלחה אדירה ביחד עם שותפים מהעיר, משך כ-15,000 מבקרים מהעיר ומרחבי הארץ והעניק במה לכ- 70 אמנים שלקחו חלק באירוע", היא אומרת.  "בהמשך להצלחה זו, החלטנו  ברוח העשייה שלנו ושל השותפים שלנו ליזום גם השנה פסטיבל חדש- "afuliZ" – פסטיבל אמנות מקורית. מטרותיו המרכזיות: יצירת תסיסה תרבותית בעיר ויצירת במה לאמנים מקומיים. למעשה, ניתן לומר כי הפסטיבל הוא חלק מרוח ומתזוזה שאנחנו רוצים להיות חלק ממנה כאן בעיר, של יצירת אלטרנטיבה, של יצירת סצנה ייחודית.


"הבחירה שלנו, כחבורה של אמנים "מחוללי תרבות", להגיע לכאן מכל רחבי הארץ, היא תוצר של אמונה שלא צריך להיסגר בסטודיו או באולפן"


במסגרת הפסטיבל, במהלך סוף השבוע שישבת ה 21-22 לאוקטובר, יפעלו במתחם השוק החדש שוק אמנות, עם במה למופעים מתחלפים, סטריפ מופעי רחוב, סדנאות אומן אינטימיות, הפעלות וג'ימבורי לילדים, דוכני מזון, דוכני ארט ואקססוריז, בר אלכוהול, הופעות חיות "תוצרת בית" ועוד. הפסטיבל מביא עמו רוח חדשה של תרבות אחרת ושל אמנים שרוצים ליצור בעפולה סצנה בועטת ורלוונטית לטובת הקהל שצמא לצרוך אמנות ותרבות. עם כל פרויקט שאנחנו יוזמים בשנים האחרונות, אנחנו מגלים עוד ועוד כוחות שנמצאים כאן, או חוזרים לכאן כדי ליצור במה מעניינת ואטרקטיבית לצעירים שמחפשים סיבה להישאר כאן בצפון, בפריפריה".

• מתחם השוק החדש- "כיכר העיר" לובשת חג

בשנים האחרונות עוברת עפולה "מתיחת פנים" והליך מאסיבי של התחדשות עירונית, בנייה חדשה, וקליטת אוכלוסייה צעירה, ומתחם השוק החדש מהווה את אחד הפרויקטים הייחודיים במפת האטרקציות החדשות באזור. במתחם השוק החדש, שישתרע על פני שטח של כ- 10000 מ"ר באזור השוק החדש, תימכר תוצרת חקלאית טרייה של חקלאי העמק, בדוכנים מעוצבים, לצד מתחם "Box Park" שיורכב ממכולות ויאוכלס בחנויות Pop-Up, לייף סטייל, אופנה, אמנות ומזון רחוב Street Food -. המתחם יכלול בנוסף מרחב הופעות ואירועים מיוחדים, מדרחוב מרכזי של חנויות, פאבים ובתי קפה, דוכני גלידה והפעלות, ולצדם אטרקציות בילוי ופנאי לכל המשפחה כמו מסלול טרקטורונים חשמליים לילדים, מתחם משחקים חדשני וג'ימבורי מאובזר לפעוטות.


השוק ישמש כאכסניה לפעילות פנאי וסגנון חיים עבור תושבי העמק כולו, ובסוף החג רגע לפני המהפך, פסטיבל "afuli'Z" יאפשר לאורחיו לטעום מקרוב מקצת מהאווירה האורבנית השוקקת שלו


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


יובל אלתרלוי ואושרי אקוקה, יזמי מתחם השוק המתחדש: "מצאנו כי הקונספט והערכים המרכזיים שמקדם הפסטיבל תואמים ל"אני מאמין", ל- DNA ולבשורה שבכוונתנו להביא לעיר". גם ליפשיץ מציינת כי "הבחירה במתחם השוק כלוקיישן לפסטיבל לא הייתה מקרית. המתחם הוא חלק מתהליך עירוני גדול שקורה כאן, והשוק צפוי להוות מעיין "כיכר עיר" ומקום מפגש שוקק חיים ודינמי".
פסטיבל עפוליז, מתחם השוק החדש בעפולה. הכניסה פתוחה ללא תשלום לקהל הרחב.\

ההרכב- z quest  בקרוב בפסטיבל
ההרכב- z quest בקרוב בפסטיבל

• מבין האמנים שיופיעו במסגרת הפסטיבל  

 שישי 10:00-16:00  – במת live מרכזית

11:00-11:45 הצגת ילדים

12:3013:30sunsun band
15:00הרכבים ממתחם "התחנה"

 

• מופעי רחוב

סדנאת אקרו בלאנס עם אורין לב אור,  מופע מפעיל של ג'אגלבינג , מופעי רחוב מוזיקלים , ג'אם תיפוף על כלים וייחודיים , חן מרגלית במופע רחוב מרהיב.

• לאורך כל היום:

דמויות תאטרון רחוב, מתחם ילדים גלריית אמנות, דוכנים פתוחים, שוק הסוחרים- פתוח!
שבת – נותנים בראש 15:00-23:00 LIVE INSTRUMENTAL MUSIC SHOW- 15:30-16:30  אורן מנשה, גילי יקיר, איתמר ורדי , סטאס וגרשון, מיקי וצמר.
17:00  אושיק ניזרי והלהקה- מדיסק הבכורה "אהבה מטווח אפס" רוק גרוב ואלקטרוני
18:00  עדי לוז – מוזיקת נשמה עברית
19:00  – TZLIL משלבת פופ עם נגיעות ים תיכוניות. הוציאה לאחרונה את הסינגל "oh my love".
20:00- אייל בן המוריה והלהקה- בלוז רוק מקורי
Zquest -21:00 הרכב אינדי אלקטרו-רוק
Nadav Dagon live show –22:00 מסיימים במסיבה מטורפת בלייב על סט תופים- קרנבל אלקטרוני

תרבות לכל המשפחה
תרבות לכל המשפחה

• מופעי רחוב

דמויות תאטרון רחוב, פרפורמנס,  מופע אקרובטיקה על טיסו, מחול ברחוב, "תרבוקה"- מופע תופים במרחב, ג'אגלינג, מופע מוזיקלי של הסדנא למוזיקה צפונית.

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עצמאות בעפולה: כך ייראו חגיגות ה-76 למדינה בעיר

|