ראש בראש: בגלבוע דורשים פיצוי מיליון ש"ח מהערוץ הראשון, נור תובע עובדים

במועצה האזורית גלבוע החליטו להסיר את הכפפות והחליטו לדרוש התנצלות ופיצוי כספי של מיליון שקל מהערוץ הראשון, בעקבות תחקיר שפורסם ביומן, "התחקיר שקרי ומכפיש", אומרים במועצה. במקביל, הגיש ראש המועצה עובד נור תביעה אישית כנגד שני עובדים ורעייתו של עובד נוסף שפוטר. עו"ד דב הירש, שמייצג את השלושה: "להערכתי נור ירה לעצמו ברגל וישלם על זה ביוקר בקלפי"

"עיוותתם את העובדות, הצגתם מצגים שלא היו ולא נבראו ואף השמטתם עובדות מהותיות, שהיה בהן כדי להפריך את הסיפור שיצרתם", בלשון לוחמנית זו, החליטו במועצה האזורית גלבוע, באמצעות בא כוחם, עו"ד אילן בומבך, לדרוש התנצלות ופיצוי כספי של מיליון שקל מהערוץ הראשון, בעקבות תחקיר שפורסם ב-24 במרץ בתכנית "יומן" ושלטענת המועצה הוא שקרי, אינטרסנטי, מכפיש ומהווה לשון הרע. עיקר התחקיר אותו הציגו בערוץ עסק, בין היתר, בהתנהלות מסואבת של המועצה, וכן בהתאמתם של העובדים החדשים שהחלו לעבוד במועצה, חלקם בשדרת הניהול הבכירה.

• "נעשה ניסיון להשחיר את התנהלות המועצה"

בהודעה לעיתונות שפרסמה המועצה נכתב: "מוא"ז הגלבוע קיבלה החלטה לא להבליג יותר על שקרים והכפשות הנטענות כלפיה מצד גורמים אינטרסנטים, המבקשים לחבל בתפקודה. לאחרונה נחצה גבול אדום במהלכו תודרך והוזן כלי תקשורת ארצי ע"י גורמים אנונימיים ועובדים ממורמרים שפוטרו, במסכת שקרים והמצאות. הדבר קיבל ביטוי נרחב בשידור אייטם נרחב ביומן של הערוץ הראשון, בכתבה של העיתונאית ורד פלמן. במכתב התראה של עו"ד בומבך, נפרסת יריעה חסרת תקדים ובה נשללות אחת לאחת, שלל הטענות שהועלו בכתבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


נדמה כי לא במקרה נעשה ניסיון להשחיר את התנהלות המועצה, דווקא על רקע זה. מאז היבחרו לתפקיד ראש המועצה (לפני כשנתיים), מתמודד עובד נור, בהתמודדות יום-יומית להטמעת התנהלות מקצועית שקופה ומשתפת ע"פ כללי המינהל התקין. במכתב מגולל עו"ד בומבך, את מסכת האירועים בגלבוע מאז נכנס נור לתפקידו, ובראשם הדרישה שהוצבה לו ע"י משרד הפנים לעשיית שינויים יסודיים במועצה שיעלו בקנה אחד עם תכנית ההתייעלות שהמועצה נדרשה לה".

• נור: "לא אתן את ידי להתקפה על עובדים מצטיינים ומשקיעים שכול פשעם הוא שמונו בתקופתי לתפקידם"

גם ראש המועצה עובד נור נשמע השבוע מיליטנטי מתמיד: "כמועצה הדוגלת בשקיפות ואמינות אנו מברכים על כל דיון פתוח, ודבר ביקורת כנה. כך היה וכך יהיה. לצערי התנהלות זו התפרשה ע"י גורמים מסוימים כהזדמנות להכפיש את שמם הטוב של עובדי ציבור. אין לי ספק ולא ניתן יותר להבליג על גסות הרוח והשיח הרדוד באמצעותם מותקפים עובדי ציבור, ועל הניסיון להשפיע באופן פסול על ביצוע תפקידם, והפעלת שיקול דעתם. "כאשר נכנסתי לפוליטיקה היה לי ברור שזה חושף אותי, ואת משפחתי להתקפות בזויות, ואני עוד חי עם זה בשלום. אבל לא אתן את ידי להתקפה על עובדים מצטיינים ומשקיעים שכול פשעם הוא שמונו בתקופתי לתפקידם. יש לספק הגנה לעובדים מסורים אלה, תוך שליחת מסר חד וברור לאלו שעוברים על החוק ונותנים לעצמם דרור להשתלח בהם".

"לא ניתן יותר להבליג על גסות הרוח והשיח הרדוד". עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע
"לא ניתן יותר להבליג על גסות הרוח והשיח הרדוד". עובד נור, ראש מוא"ז הגלבוע

[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עובד נור: "כאשר נכנסתי לפוליטיקה היה לי ברור שזה חושף אותי, ואת משפחתי להתקפות בזויות, ואני עוד חי עם זה בשלום". לגבי מטרת התביעה מבהירים במועצה: "יש לספק הגנה לעובדים המסורים, תוך שליחת מסר חד וברור לאלו שעוברים על החוק ונותנים לעצמם דרור להשתלח בהם".


במועצה טוענים כי הם ידעו על עריכת התחקיר חודש לפני שידורו ובהתאם לכך המועצה פנתה לעיתונאית ורד פלמן והזמינה אותה לפגישה בה היא ביקשה להיות שותפה ולספק כל מיידע הנדרש לטובת הכתבה המתגבשת. לטענת המועצה הבקשה התקבלה ע"י פלמן בקרירות וחוסר רצון לרדת לעומקם של הדברים. "במקום זאת פנה סגן עורך היומן (מוטי פרנג'י), חודש אח"כ, ביום חמישי בשעות הצהרים המאוחרות (יממה לפני השידור) והזמין את המועצה להגיב בכתב לכל האשמות, תוך הוא מדגיש "שככל שהתגובה תהיה יותר קצרה ועניינית, כך היא תטופל בצורה האופטימאלית ביותר", טוענים בגלבוע.
מהערוץ הראשון נמסר בתגובה: "אנו לא מגיבים על נושאים שעומדים בערכות משפטיות. נמתין להכרעת הדין.

• מוא"ז גלבוע: "כל סכום כסף שיגיע בעקבות התביעות (מעבר להוצאות), יועבר למען השקעה בחינוך"

במקביל להליכים המשפטיים שפתחה מוא"ז הגלבוע מול רשות השידור, החליט ראש המועצה עובד נור לתבוע שני עובדים לשעבר, חי סורקה ממחלקת צעירים ואורית תומאס מהמחלקה לשירותים חברתיים. כמו כן הוגש כתב תביעה נגד יעל סבג, רעייתו של טוביה סבג, מנהל אולם הכדורסל בגן נר שפוטר מתפקידו לפני מספר חודשים. התביעות הוגשו על ידי נור באופן אישי – כשהתשלום לבא כוחו הוא מכספו.
במועצה אומרים כי מדובר בתביעות כנגד האנשים המתבטאים בכתבה או שהם שותפים למסכת השקרים וההשמצות בשנה האחרונה כנגד ראש המועצה. "תביעות אלו מגיעות לאחר פעילות מתמשכת, של אותם גורמים, שביקשו ליצור במכוון תמונה מעוותת, קשה וכוזבת של המציאות, וזאת על מנת להשחיר את פני המועצה והעומד בראשה. סך כל התביעות מסתכם בכמיליון שקל, כאשר המועצה וראשיה מדגישים שכל סכום כסף שיגיע בעקבות כך (מעבר להוצאות), יועבר למען השקעה בחינוך בגלבוע, וישרת את האמירה הארגונית של המועצה הנוכחית לפיה "החינוך הוא התשובה לכל השאלות".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


מהמועצה האזורית הגלבוע ביקשו להוסיף ולחדד כי "המועצה הנוכחית מובילה מהפכת שקיפות בארגון המתבטאת, בין היתר במחויבות להטמעת נורמות מינהל תקין. שמה הטוב של המועצה והעומדים בראשה, הם הבסיס הציבורי לתפקודה ובכוונתנו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותנו בכדי להתגונן מפני גורמים אינטרסנטים, המונעים משיקולים זרים, ששמו להם למטרה להשמיץ את פעילותנו הענפה."

"הניסיון לפזר את התביעות ב-3 בתי משפט שונים מלמד על חוסר תום לב וחוסר ניקיון כפיים". עו"ד דב הירש המייצג את הנתבעים
"הניסיון לפזר את התביעות ב-3 בתי משפט שונים מלמד על חוסר תום לב וחוסר ניקיון כפיים". עו"ד דב הירש המייצג את הנתבעים. צילום: יגאל לוי

• עו"ד דב הירש: "כתבי התביעה מלמדים על מעקב צמוד של מר נור אחרי הנכתב עליו בפייסבוק ותיעוד אובססיבי"

עו"ד דב הירש, בא כוחם של שלושת הנתבעים הגיב לתביעות ואמר: "ראש המועצה האזורית גלבוע, עובד נור, הגיש השבוע 3 תביעות לשון הרע נגד שלושה לקוחות שונים של משרדי. דבר שכזה עוד לא ראיתי.
כדי שלא להצטייר בעיני השופט כתובע סדרתי וחרף שהמסכת העובדתית של שלושת התביעות כמעט זהה, התביעות על סך 141 אלף ש״ח כל אחת, הוגשו באותו היום ל-3 בתי משפט שונים. האחת בעפולה, השנייה בנצרת והשלישית בטבריה. המדובר בתביעות השתק שנועדו להפחיד את תושבי המועצה מלהביע ביקורת פומבית על מעשיו ותפקודו של נור כראש המועצה וזאת לקראת הבחירות המתקרבות.


"כדי שלא להצטייר בעיני השופט כתובע סדרתי וחרף שהמסכת העובדתית של שלושת התביעות כמעט זהה, התביעות על סך 141 אלף ש״ח כל אחת, הוגשו באותו היום ל-3 בתי משפט שונים", אומר עו"ד דב הירש, המייצג את שלושת הנתבעים ומוסיף: "כתבי התביעה מלמדים על מעקב צמוד של מר נור אחרי הנכתב עליו בפייסבוק ותיעוד אובססיבי של הדברים במשך שנים. בתי המשפט רואים תביעות שכאלה בחומרה רבה".


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כתבי התביעה מלמדים על מעקב צמוד של מר נור אחרי הנכתב עליו בפייסבוק ותיעוד אובססיבי של הדברים במשך שנים. בתי המשפט רואים תביעות שכאלה בחומרה רבה. הניסיון לפזר את התביעות ב-3 בתי משפט שונים מלמד על חוסר תום לב וחוסר ניקיון כפיים. אין לי ספק שאצליח לאחד את שלושת התביעות לדיון אחד, ושם נוציא את האמת לאור. להערכתי הוא ירה לעצמו ברגל וישלם על זה ביוקר בקלפי.
האיש שרץ בבחירות האחרונות תחת הסיסמה ״מנהיגות אחרת״, בהחלט מציג מנהיגות מעולם אחר".

141,330 ש"ח. כתב התביעה שהגיש עובד נור נגד יעל סבג
141,330 ש"ח. כתב התביעה שהגיש עובד נור נגד יעל סבג

יעל סבג, אחת הנתבעות התייחסה לכתב התביעה ואמרה: "כל הזעקה שלי הייתה אך ורק על זה שבעלי פוטר, למרות שעובד נור טוען שהוא לא פיטר אותו. חשתי נבגדת עם קבלת כתב התביעה: גם פיטורים של בעלי שנה לפני היציאה לפנסיה ועכשיו גם תביעה בבית משפט. סך כל הבעתי מחאה לגיטימית על העוול שנגרם לנו. הכי חמור זה שקיבלתי תביעה מאדם שתמכתי בו לאורך כך הדרך, עד לבחירתו לתפקיד ראש המועצה. אני מציעה לו להסיר את התביעה ולבטל אותו בכדי להשיב את השקט בגלבוע על כנו. כל התושבים זקוקים עתה לרגיעה, כפי שהיה בעבר, ויפה שעה אחת קודם. אני יכולה לציין שיש תושבים רבים בגלבוע שמתכוונים להגיע לתמוך בי בבית המשפט", סיכמה סבג.