משרד החקלאות בקריאה לציבור: אפשרו גם לחיות המחמד להיכנס למקלטים

הקריאה באה על רקע של מקרים שהגיעו למשרד בהם היו חיכוכים בין שכנים החולקים מקלט משותף על הכנסת בעלי החיים לתוכו בזמן אזעקה

ירי טילים, פצצות מרגמה, וכלי הטייס גורמים להפעלת אזעקות וכניסה של הציבור למרחבים מוגנים. למרבה הצער, לא לכל אוכלוסיית ישראל יש מרחב מוגן פרטי או משפחתי. משרד החקלאות קורא לציבור הרחב ולרשויות המקומיות – אפשרו לבעלי חיות המחמד להיכנס עמן אל המקלטים המשותפים. הקריאה באה על רקע של מקרים שהגיעו למשרד בהם היו חיכוכים בין שכנים החולקים מקלט משותף על הכנסת בעלי החיים לתוכו בזמן אזעקה.
במשרד החקלאות מסבירים כי בדומה לבני האדם, חיות המחמד חשות פחד ואימה לנוכח הדי הפיצוצים והאזעקות הרבות. בזמנים אלו הן זקוקות להגנה ולקשר קרוב עם הבעלים. ההפרדה בזמן זה עשויה לגרום למועקה קשה לבעל החיים ולבעליו, ובמקרים רבים, הבעלים נמַנעים מלהיכנס למרחב המוגן, ומסכנים את עצמם.
עוד מסבירים במשרד החקלאות כי בהיעדר מרחב מוגן דירתי, אין מנוס עבור בעלי חיית המחמד, אלא להיכנס עימה למרחב מוגן ציבורי. ולכן בעת הכניסה למרחב מוגן הציבורי, כלב יוחזק על ידי אדם המסוגל לשלוט בו. במשרד החקלאות ממליצים לקשור את הכלב באמצעות רצועה, ולשים על פיו זמם (מחסום פה). בכדי להפחית את הפחד מצד הציבור החושש מבעלי חיים, וכן בכדי למנוע פציעות במפגש בין בעלי חיים או נשיכות.