קסם התבלינים ממגן שאול

במתחם פסטוראלי וירוק במושב מגן שאול שבגלבוע פועל מפעל "תבליני דניאל" שבעליו מגדלים, טוחנים, מייצרים ומשווקים תבלינים איכותיים – שופעי ניחוחות. הבעלים, דני דניאל, רק בן 35, אבל עם 15 שנות ניסיון בתחום, פותח ל"עמקניוז" צוהר לעולם התבלינים הארומטי, מספר על ההתפתחות, הגאווה בהמשך המורשת החקלאית המשפחתית והחלום לכבוש את מדפי רשתות השיווק בארה"ב. סיפור יפה וריחני עם הרבה טעם ועם הרבה ריח טוב

בלב מושב מגן שאול שבגלבוע, פועל מפעל "תבליני דניאל" שבימים אלה מציין עשור שנים לפתיחתו. במהלך שנים אלה צבר המפעל מוניטין מרשים וקהל לקוחות גדול בכל רחבי הארץ, שנהנה מתבלינים איכותיים שמיוצרים ומשווקים בסטנדרטים הכי גבוהים, כולל אישור של ה-FDA – מנהל המזון האמריקאי.
מי שעומד מאחורי המותג המצליח והמתפתח הוא דני דניאל, 35, תושב המושב שלמרגלות הגלבוע וממשיך המורשת החקלאית המשפחתית. למרות גילו הצעיר, מוביל דניאל את המפעל להצלחות רבות, עם מנות גדושות של מוטיבציה, אמונה במוצר, חזון עתידי ואסטרטגיית התפתחות מובנית וממוקדת מטרה.

• "בהתחלה מכרנו עשרה סוגי תבלינים והיום המגוון שלנו כולל כבר 140 סוגים ותערובות שונות"

המנהל הצעיר מכיר את עולם התבלינים על בוריו ו-15 שנות ניסיון יעידו על כך. את תחילת הדרך, הוא עשה כסוכן מכירות ב"סלטי העמק" במושב אביטל הסמוך. אחרי 5 שנות עבודה, ולאחר שלמד את התחום לעומק, החליט דניאל, בתמיכת המשפחה, לצאת לדרך חדשה ועצמאית ופתח במשק חקלאי שהוסב לתעשייה- את "תבליני דניאל" מפעל שמשתרע כיום על שטח של 500 מטרים.


"באותה תקופה התכוונתי לפתוח סנדוויץ' בר בעפולה, אבל חבר טוב ייעץ לי לפתוח מפעל לייצור תבלינים, המשפחה תמכה ברעיון ויצאנו לדרך", נזכר דניאל.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בתחילה מרבית העומס נפל עליו ועל אחיו שעבדו יומם וליל בכדי לפתח את העסק. בין היתר הם היו אחראים על הגידול, הייצור, האריזה ושיווק המוצרים. אט אט המוצרים האיכותיים הגיעו לפתחם של לקוחות רבים והמפעל נדרש להרחיב את פעילותו העסקית וכמויות הייצור. כיום כבר מועסקים ב"תבליני דניאל" שמונה עובדים שטוחנים את מוצרי הגלם, מכינים תערובות ריחניות לתיבול בשר, עופות ודגים, מלקטים סחורה ומכינים את ההזמנות הנדרשות. "בנינו הכל מאפס", מסביר דניאל בגאווה, "לא ידענו ממש לאן פנינו מועדות, אבל הייתה לנו אמונה בדרך, במוצרים האיכותיים שיש לנו וזה מה שנתן לנו דרייב. בהתחלה מכרנו עשרה סוגי תבלינים והיום המגוון שלנו כולל כבר 140 סוגים ותערובות שונות. מעבר לכך אנו מייצרים אריסה מתוקה וחריפה ובקרוב נחשוף ליין חדש שבמסגרתו נשווק שום כתוש, עמבה, סחוג אדום וירוק ולימון כבוש".

• מפעל חובק עולם

חלק ניכר מהתוצרת של תבליני דניאל מיוצרת מגידולים שגודלו במושב. המעגל מתחיל בזרע שנשתל, ממשיך בגידול ובהעברה למפעל, שם נסגר המעגל בטחינה וכתישה של הפלפלים, ובהכנת הפפריקות וה"אריסה". לצד הגידולים, מייבא המפעל תבלינים איכותיים מכל רחבי הגלובוס ובין היתר מסין, ויטנאם, סרי לנקה, אתיופיה ורוסיה. התבלינים נמכרים לאולמות, חברות קייטרינג, קיבוצים ומשווקים שרוכשים סחורה מהמפעל. במקביל משווק המפעל תבלינים לחברות מזון גדולות דוגמת "קרן שיווק".

"אצלנו אין משחקים. הלקוח יודע בדיוק מה הוא יקבל מאיתנו", דני דניאל, השבוע במפעל
"אצלנו אין משחקים. הלקוח יודע בדיוק מה הוא יקבל מאיתנו", דני דניאל, השבוע במפעל

המוצרים של "תבליני דניאל" עומדים בתקנים מחמירים ודניאל מסביר שאין התפשרות על איכות התבלינים, טריותם ורמת הניקיון שלהם, "אם הסחורה לא טובה, פשוט לא נקבל אותה. במהלך השנים הצבנו רף וסטנדרט גבוה למוצרים שלנו ואנחנו מקפידים לעמוד בהם, בכדי לשמר את הלקוחות הקיימים שלנו ולהתפתח לשווקים פוטנציאליים נוספים. אנחנו יודעים שהתוצרת שלנו לא הכי זולה בשוק מרובה השחקנים, אבל מצד שני אנחנו יודעים שלתבלינים שלנו יש ערך מוסף של איכות, טריות, רעננות ומגוון שאין במקומות אחרים. לשמחתי הלקוחות מציינים זאת בפנינו ועובדים בשיתוף פעולה עסקי עימנו לאורך שנים ארוכות. אנשי מקצוע בתחום יזהו מיד תבלינים איכותיים ותבלינים פשוטים. זה יבוא לידי ביטוי בצבע, במרקם וכמובן בטעמים".

• "בעמק יזרעאל ובגלבוע מגדלים את הפלפלים המתוקים והחריפים הכי טובים בעולם"

למרות שהמפעל פועל בפריפריה הצפונית ועלויות השינוע והשיווק יקרות יותר, דניאל מסביר כי מנקודת ראותו המיקום של המפעל רק מסייע לצמיחתו והתפתחותו, "בעמק יזרעאל ובגלבוע מגדלים את הפלפלים המתוקים והחריפים הכי טובים בעולם ואני אומר את זה מניסיון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כול הלקוחות שלנו רוצים את המוצרים שאנו מפיקים מהפלפלים שגדלים פה. מעבר לכך אני ממשיך את המורשת המשפחתית שמחוברת בעבותות לקרקע ולאדמה. הוריי היו חקלאים בעבר בתחום גידולי השדה והיום גם הם מהווים חלק בלתי נפרד מהמפעל ומסייעים להתפתחותו והצלחתו. אבי עובד פה ואמי אחראית על הכנת האוכל לעובדים. לשמחתי, המפעל מחבר את כולנו ישירות לתחום החקלאות".

• קריצה לשוק האמריקאי

אז מה סוד הקסם של תבליני דניאל? האם זה התבלינים הריחניים והטריים? הפפריקות האיכותיות או שמא "האריסות" הפיקנטיות? אם שואלים את הבעלים התשובה היא לא חד משמעית, היא יותר שילוב של איכות המוצרים, תודעת השירות הגבוהה והקפדנית ושימת הלב על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד, "אצלנו אין משחקים. הלקוח יודע בדיוק מה הוא יקבל מאיתנו, היום ובעוד חודש וגם חודשיים. אותו מוצר תמיד יהיה באותה רמת איכות גבוהה".
ומה לגבי העתיד? מסתבר שלדניאל תוכנית מובנית וממוקדת מטרה ובמרכזה רצון לפרוץ לשוק האמריקאי, עם רצון לראות את מוצרי המפעל מככבים על מדפי רשתות השיווק האימתניות בארצו של הדוד סם, "אנחנו עובדים על זה", אומר דניאל לסיכום בחיוך, "בעת הנוכחית אנו עובדים על החיבורים המתאימים שיובילו אותנו למטרה. גם זה יקרה".

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

"בין השואה לשבת השחורה"

|

"תמונת ניצחון" מהעמק

|