צדיק וטוב לו?

לפני כשנה בדיוק נמצא אלון חן, הבעלים של חנות הסלולאר גאדג'ט עפולה צדיק גמור בתוכנית "יצאת צדיק" של חיים הכט. זה לא מנע משלושה גנבים לחדור השבוע לביתו באישון לילה ולגנוב 25.000 שקלים במזומן, ג'יפ יוקרתי ועשרות מכשירי סלולאר מתקדמים. לדבריו, הוא הבחין בגנבים במקרה ורק "השגחה עליונה" של אמו, שבביתה הוא מתגורר לאחר פטירתה, מנעה ממנו מפגש מסוכן עמם

לפני כשנה שלח חיים הכט, עובדת הפקה לחנות הסלולאר גאדגט' עפולה בכדי לבחון האם הוא צדיק או מוכר ערמומי חמדן. הבעלים, אלון חן, עמד במשימה בכבוד רב וזכה למדליה הנכספת שגרמה לו, למשפחתו ולחברים הקרובים לכבוד רב. בשבוע שעבר, באופן סימבולי ולא צפוי פרצו שלושה גנבים לביתו של חן במושב אליכין וגנבו ממנו את הג'יפ היוקרתי בו הוא נוסע, 25.000 שקלים, עשרות מכשירים ניידים מתקדמים, מרביתם של חברת סמסונג, מחשב נייד שעלותו אלפי שקלים ועוד מספר פריטים יקרי ערך.
השבוע כבר אותר הרכב על ידי כוחות הביטחון באזור קו התפר ובמקביל מתנהל ערוץ תקשורת מול חברת הביטוח של חן לבירור זכויותיו, אבל מהטראומה שהייתה מנת חלקו, הוא לדבריו יתקשה להתאושש.

• "פתאום חשכו עיניי"

השבוע הוא שחזר ל"חדש בעמק" את השתלשלות האירועים, "חזרתי הביתה מעבודתי בעפולה כמו בכל יום שגרתי. עברתי דרך בית החולים הלל יפה, במטרה לבקר את אחי שעבר הליך רפואי קשה ומורכב. כשסיימתי פניתי לביתי במושב. זו וילה בת שישה חדרים שבה התגוררה אימי עליה השלום עד למותה הטרגי.
אחרי שצפה קצת בטלוויזיה ודיבר עם כמה וכמה מחבריו במכשיר הנייד, נרדם חן בסלון הבית, כשהשמיכות החמימות של אמו הקיפו אותו, "התברר לי שייתכן מאוד והשמיכות הללו של אימי הצילו את חיי. קודם כל בשל העובדה שלא שמעתי מה קורה מסביב, ושנית בשל העובדה שלא ישנתי בחדר בו אני רגיל לישון, וממנו פרצו הגנבים.


אני סמוך ובטוח שהמשטרה תעשה הכול בכדי לתפוס את הגנבים השפלים הללו. אירוע כזה כול כך מעציב אותי. אני מקפיד כל העת להיות טוב לאנשים, לתרום על בסיס קבוע לנזקקים ותמיד להיות באנרגיות טובות וחיוביות, אבל אירוע כזה משאיר המון מקום למחשבה.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


רק בסביבות השעה חמש וחצי בבוקר, כשהתעוררתי לעבודה הבחנתי בדבר הפריצה. לאט לאט ראיתי שחסרים הרבה דברים ופתאום חשכו עיניי. פתחתי את החלון וראיתי בשבריר שנייה את הגנבים בורחים. לקחתי נשימה אחת ארוכה ומיד הזמנתי משטרה. לאחר זמן קצר ניידת הגיעה ממשטרת חדרה יחד עם צוות מז"פ. ממה שהבנתי, השלושה, ככל הנראה בני מיעוטים, חדרו לבית באמצעות סכין חד. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם היה מתפתח בינינו מאבק. היום אחרי האירוע אני מתחיל להבין יותר ויותר שאמא שלי פשוט השגיחה עליי מלמעלה. הגשתי תלונה וכולי תקווה שאצליח לקבל את כל הדברים יקרי הערך שנגנבו ממני וכמובן את הכסף במזומן, כספי פדיון של כמה וכמה ימים בעסק שבבעלותי.
אני סמוך ובטוח שהמשטרה תעשה הכול בכדי לתפוס את הגנבים השפלים הללו. אירוע כזה כול כך מעציב אותי. אני מקפיד כל העת להיות טוב לאנשים, לתרום על בסיס קבוע לנזקקים ותמיד להיות באנרגיות טובות וחיוביות, אבל אירוע כזה משאיר המון מקום למחשבה. לקראת סוף השבוע, התחלתי להתאושש קצת מהאירוע, הרבה בזכות תמיכה של החברים שלי שלא הפסיקו לשאול בשלומי ולנסות לעזור. זה מנחם.
בסופו של דבר ברור לי שזה רק כסף, והכי חשוב שלא נפגעתי או נפצעתי. בסיטואציה כזו או אחרת, זה יכול היה להיגמר רע מאוד, ואנחנו כבר מכירים לא מעט דוגמאות שבהם פריצה הסתיימה אף במוות. ברוח החגים אני חושב שזכיתי לנס, מתנה לחגים", סיכם חן.