פרס, הרצוג ורפול יונצחו בשכונות החדשות במגדל העמק

וועדת שמות והנצחה של עיריית מגדל העמק המליצה כי רחובות השכונה החדשה "מצפה העמק" ייקרא על שמם של נשיאי עבר שהלכו לעולמם, מנהיגים ומושגים בציונות.

וועדת שמות והנצחה של עיריית מגדל העמק המליצה כי הרחובות בשכונה החדשה "מצפה העמק" ייקרא על שמם של נשיאי עבר שהלכו לעולמם וביניהם שמעון פרס, עזר ויצמן, חיים הרצוג, יצחק נבון, אפרים קציר, זלמן שז"ר, יצחק בן צבי וחיים וייצמן זיכרונם לברכה. כמו כן יישאו הרחובות החדשים שמות של מנהיגים ומושגים בציונות וביניהם זאב ז'בוטינסקי, בנימין זאב הרצל, אחד העם, ניל"י, בית"ר, לוחמי הגטאות, המעפילים ועוד.
כמו כן המליצו חברי הוועדה כי הרחובות בשכונה "קריית רבין ב'" יישאו שמות של ראשי ממשלה ורמטכ"לים שהלכו לעולמם וביניהם דוד בן גוריון, גולדה מאיר, מנחם בגין, יצחק שמיר ואריאל שרון.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


וכן הרמטכ"לים אמנון ליפקין שח"ק, דן שומרון, משה לוי, רפאל איתן, מרדכי (מוטה) גור יצחק רבין, דוד אלעזר, חיים בר לב ואחרים. בשכונת "בנה ביתך" הוחלט לקרוא את שמות הרחובות על שמות הרים כגון שיפון, אביטל, בנטל, צופים ועוד.
מועצת העיר אישרה פה אחד את המלצות הוועדה כולל הנחייה להוסיף שמות של אנשי רוח מזרחיים. אישור ההחלטה להנציח את שמות הרחובות על שמות מנהיגים לאומיים מצטרף להחלטה להנציח שתי כיכרות תנועה על שמות מייסדי מפעלים ברחבי העיר וביניהם כיכר "מעלה מיכאל" ע"ש של מיכאל פיש ז"ל מייסד מפעל "האמה" בכניסה לאזור התעשייה הדרומי ומעגל התנועה בכניסה לשכונת "נחל צבי" שנקראה על שמו של פליקס זנדמן ז"ל מייסד מפעל ההיי-טק "וישיי" הסמוך.

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

השמיים הם לא הגבול: תוכניות הילדים של שחקים

|

תוכנית 'הזנק להנדסאים' במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מעניקה לסטודנטים מעטפת ייחודית

|