פרסום ראשון: קו רכבת ישיר מעפולה לתל אביב כבר לא רק חזון

עולה על פסים חיוביים: 70.000 נוסעים משתמשים מדי חודש ברכבת העמק. על הפרק: רכבת ישירה מעפולה לתל אביב, דרך תחנת בנימינה. צילום: ארכיון

אחרי שנים של תכנונים ועבודות נרחבות נחנכה בחג סוכות אשתקד קו רכבת העמק. בשלב הראשוני יכלו הנוסעים לנסוע ברכבת לאורך הקו ללא תשלום. לפני כחודש החלו ברכבת לגבות תשלום בעבור הנסיעות והשאלה שעלתה באופן טבעי הייתה האם גם עתה ימשיכו תושבי העמק לעשות שימוש באופציה התחבורתית החדשה מבית שאן, דרך עפולה לחיפה.
בעיריית עפולה סיפרו השבוע על נתונים מעודדים וציינו כי מדיווח שמסר מנהל תחנת עפולה האמון על רכבת העמק, עולה כי כ-70,000 נוסעים, משתמשים מדי חודש ברכבת. זהו נתון מעודד, המצביע לדברי ראש העיר יצחק מירון על הכדאיות הכלכלית של הפעלת הרכבת בעפולה, ועל מימוש הצורך ברכבת כאחד ממנועי הצמיחה של העיר.
במקביל, כפי שפורסם בעבר בעיתון חדש בעמק ובאתר עמקניוז, פועלים בעיריית עפולה לקדם את סוגיית סלילת קו רכבת מעפולה לתל אביב, קו שללא ספק יקדם את העיר עוד יותר.
״בקשתנו לרכבת ישירה לתל אביב, ללא צורך בהחלפת רכבת בחיפה, נבחנת, בכוונה לתת מענה ולמעשה, התכנון להפעלת רכבת ישירה מעפולה לתל אביב – דרך תחנת בנימינה, החל״. עוד הוסיפו בעירייה כי בפגישה עם נציגי רכבת ישראל דווח להם שמשרד התחבורה החל בשלב התכנון הראשוני של המסלול.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|