פסטיבל חלב ודבש: חגיגת תרבות, מוזיקה ואומנות בעמק

המועצה האזורית עמק יזרעאל תחגוג בחג השבועות, 22 שנים לפסטיבל "חלב ודבש", שמיצב את עצמו כאירוע ייחודי, והפך לאבן שואבת לשוחרי תרבות, מוזיקה, מחול, אומנות ותיירות מכל רחבי הארץ. רגע לפני שכולנו מעמיסים את סלינו על כתפינו, קבלו את המדריך המלא לפסטיבל. צילום: אלדד שושן

בתקופה הכי יפה בשנה, כשהשדות והשטחים הפתוחים בעמק פורחים ומלבלבים, יחגגו בעמק יזרעאל בחג השבועות 22 שנים לפסטיבל חלב ודבש, אירוע התרבות הגדול והמרכזי של המועצה בכלל – ושל האזור בפרט.
מדי שנה מציג הפסטיבל שפע מסחרר של אירועים, שפונים לקהלי יעד רחבים – ומובילים אלפי משתתפים מהעמק ומכל רחבי הארץ להגיע ולקחת בו חלק.
השנה מציע הפסטיבל מופעים מוזיקליים של מיטב היוצרים והמבצעים בארץ ופעילויות מגוונות באתרי התיירות והמורשת בעמק, בניחוח היזרעאלי האהוב – על רקע נופיו הזהובים של העמק.

• חגיגה בלבן עם ברי סחרוף וקרן פלס

אז מה מצפה לכם? האמת, הרבה והבחירה לא פשוטה. בזירה המוזיקלית ייערך המופע 'חשמל בעמק', כשהזמר, היוצר והמפיק המוזיקלי ברי סחרוף יקיים הופעה חגיגית עם אביתר בנאי ומארק אליהו. מופע נוסף שמעורר עניין רב הוא 'אם אלה החיים' – כשקרן פלס תעלה לבמה בהופעה חגיגית עם אורחים מיוחדים: ארקדי דוכין ונטע ברזילי.
הופעות נוספות: ליילי & לולה מארש שני מופעים בערב אחד, חמי רודנר במופע אקוסטי, העבריות שרות שושנה D, ערב תרבות עברית עם סיפור חייו ויצירתו של המשורר מהעמק – נתן יונתן – ד"ר מוטי זעירא וקהילת "ניגון הלב", תערוכות אמנות, הצגות ילדים, מופעים וחגיגות ביישובים ושלל אירועים באתרי התיירות ברחבי העמק.

תגענה לפסטיבל, 16 להקות מחול מרחבי הארץ
תגענה לפסטיבל, 16 להקות מחול מרחבי הארץ

חגיגת מחול: שלושה מופעי מחול חגיגיים והרקדת ענק, ומופע מחולות עשיר בהשתתפות 16 להקות מחול מרחבי הארץ. תיקוני ליל שבועות, תערוכות אמנות בגלריה במבואת האולם, גלריה מירווח בהרדוף ובית חנקין בכפר יהושע, סיפור חייו ויצירתו של נתן יונתן בשיתוף קהילת "ניגון הלב", תערוכת אמני העמק בבית העם בנהלל, חגיגת אקורדיונים ארצית עם בכירי הנגנים בישראל, יריד יין יזרעאלי ברכבת העמק בכפר יהושע עם תוצרתם של יקבי 'עמק יין' – מותג היקבים המשותף של עמק יזרעאל (עם הופעה של 'טרנטה גרוב משין').
מופעים והצגות לכל המשפחה: הצגת הילדים "כראמל" של תיאטרון אורנה פורת, תיאטרון אספלט,  מאלוקס בתל עדשים ובאלון הגליל, הצגת ילדים "בכוורת" במוזיאון עין דור, ירדן בר כוכבא-הלפרין ודידי שחר מארחים את אלון אולארצ'יק ואת משתתפי המופע "תהיה ילד!" שיוקלט וישודר בגל"צ.
גם באתרי התיירות והמורשת בעמק יזרעאל יחכו למבקרים מגוון פעילויות: באטרקציות, יקבים, אתרי התיירות החקלאית, אתרי מורשת, מוזיאונים, גלריות, ירידים וסיורים ברחבי עמק יזרעאל.
את הפסטיבל מפיקה המועצה האזורית עמק יזרעאל, באמצעות מחלקת התרבות. ניהול אמנותי: מאיה פוגל.

פרטים נוספים על כל האירועים והפעילויות בפסטיבל "חלב ודבש"
באתר המועצה האזורית עמק יזרעאל, בקופת האולם 04-6040575 או במוקד הפסטיבל: 04-6520734.