פלוט מתכנן: מרכז סייבר וקריית היי-טק בנצרת עילית

המתמודד לראשות נצרת עלית ממשיך לפרסם את עקרי מצעו במידה וייבחר, לאחר פרסום התכניות בנושאי החינוך והזוגות הצעירים, חשף תכניתו בתחום התעסוקה, והתעשייה. צילום: ראובן קופיצ'ינסקי

אחרי שפורסמו התכניות שלו י, חשף השבוע מנכ"ל הכנסת לשעבר רונן פלוט, המתמודד לראשות העיר נצרת עלית, גם את תכניתו בנושא התעסוקה ומקומות העבודה בנצרת עילית: בין היתר מתכנן פלוט במידה וייבחר הקמת מרכז סייבר לאומי, הפיכת פארק ציפורית למרכז היי-טק, גיוס חברות ומפעלים מתקדמים שיוסיפו אלפי מקומות עבודה – וכן התאמת אזורי התעשייה לשמש כמתחמי בילוי בשעות הערב.
התכנית החדשה גובשה יחד עם אנשי מקצוע בתחום, והיא מבוססת על פעילות משותפת בין העירייה לבין משרדי הממשלה השונים – אותם מתכוון פלוט לגייס לטובת העניין.

על פי עיקרי התכנית, העירייה והממשלה יבצע במשותף את הפרויקט המרכזי שיכלול את הפיכת פארק התעשייה ציפורית לפארק היי-טק ואזור תעסוקה מרכזי. הפרויקט יכלול תמריצים ממשלתיים כמו הקלה במיסים ופטור מארנונה, בהליך מהיר וללא ביורוקרטיה, וזאת במטרה למשוך חברות היי-טק, מפעלים, גופי ממשלה, וכן מסעדות וברים שישמשו כמתחם בילוי בשעות הערב – בהתאם למודל שנעשה בערים אחרות בארץ ובעולם.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


במקביל מתכוון פלוט לסכם עם הממשלה על הקמת מרכז סייבר לאומי בנצרת עילית, בדומה למתכונת הקיימת בבאר-שבע. במקביל יבוצע חיבור בין מפעלי ההיי-טק שיעברו לעיר לבין מכללת נצרת עילית שתכשיר סטודנטים לעבוד בהם דרך תכניות לימוד ייחודיות.

בנוסף, מתכוון פלוט לשדרג את אזורי התעשייה ולהתאים אותם לעידן הנוכחי, זאת לאחר שהם לא שודרגו למעשה מאז הוקמו לפני שנים רבות. פלוט מתכוון לעשות זאת בדומה למודל שהוא ביצע בתפן, שם הוא שימש כראש המועצה התעשייתית.

"מדובר במודלים מתקדמים שעובדים מצוין בארץ ובעולם, ונצרת עילית היא מיקום קלאסי למודל הזה" אומר פלוט, "אנחנו נרתום את הממשלה וננער את איזורי התעשייה והתעסוקה שנראים היום כאילו הם נתקעו בשנות השבעים. בכך אם נוסיף המון מקומות עבודה מתקדמים לתושבי העיר, וגם נוסיף מקורות הכנסת לקופת העיריה לרווחת התושבים".

עוד כתבות שאולי עניינו אותך: