פורשים כנפיים

בין מסיימי קורס טיס 176, הוקרס היוקרתי ביותר בצה"ל גם שלושה מסיימים מעמק יזרעאל. סגן ב', סגן א' וסגן י'. צילום: דובר צה"ל

אמש, לאחר סגירת הגיליון, היה עתיד להסתיים אחד הקורסים היוקרתיים ביותר בצה"ל – קורס הטיס. הקורס מכשיר את אנשי צוות האוויר, טייסים, נווטים ומכוננים, אשר אמונים על ביצוע פעולות אסטרטגיות ושומרים על הביטחון של מדינת ישראל בפעילויות אוויריות. בקרב מסיימי הקורס נמצאים גם סגן ב', סגן י' וסגן א' תושבי עמק יזרעאל.

• סגן ב': "רציתי להיות בצוות אוויר וחשבתי על זה מגיל 17”

סגן ב' סיים את מגמת הקרב בקורס. בזמנו הפנוי הוא אוהב לעסוק בניווט ספורטיבי, ריצה, נגינה בפסנתר וכינור. "רציתי להיות בצוות אוויר וחשבתי על זה מגיל 17, אבל זה לא היה ה-חלום. רציתי בכלל לעסוק בתחום המכניקה", הוא נזכר. בבית הספר המחנך שלו היה טייס קרב וגם מב"ס נבטים, ולכן סגן ב' נעזר בו לא מעט לגבי ההתלבטות על האם לבחור להגיע לקורס טיס. על הקורס הוא מספר: "מבחינה חברתית אני חושב שהקורס גיבש אותנו מאד כחניכים אבל היה לי מאד קשה לשמור על קשר עם החברים שלי מהבית."


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


למפגש מפקד חיל האוויר עם מחנכים משפיעים הוא בחר להזמין את סבא שלו שמגיע מרוסיה. "סבא שלי הוא דמות מאוד משמעותית בחיים שלי למרות המרחק. אני רוצה לחשוף אותו לעולם שלי בשלוש השנים האחרונות".

סגן א': “חיל האוויר פועל בצורה המוסרית ביותר"

סגן א' שסיים את הקורס במגמת המסוקים חובב טיפוס וטיולים עם חברים. במסגרת שנת שירות הוא התנדב בחווה טיפולית שכללה רכיבה טיפולית, פינת חי וכלביה קטנה. בנוסף הוא עסק בעבודה פיזית על מנת לתפעל את החווה. הוא מסכם את השנה כשנה מדהימה ומשמעותית. כשהיה קטן חלם להיות נגן. לקורס טיס הגיע כי רצה ל"עקוף" את אח שלו שהגיע עד צ'ק 15 ומפה לשם הגיע לסוף הקורס. בעיניו חיל האוויר פועל בצורה המוסרית ביותר בהתאם למצבים.

• סגן י': אבא טייס בטייסת 190- דוד טייס פנטום בטייסת 101

סגן י סיימה את הקורס כמכוננת: בצעירותה עסקה במשך תשע שנים בהתעמלות אומנותית. בילדותה גרה שנתיים בטקסס. לפני הגיוס היא לא חשבה כלל על קורס טיס ורצתה לשרת כמדא"גית. בסופו של תהליך היא החליטה להישאר בתפקיד ובקורס בגלל האנשים. את משמעות התפקיד הבינה בתחילת שלב "ראשוני". מבחינה חברתית היא לא הרגישה שוני והבדל בין בנים לבנות. לתפיסתה השלב "הבסיסי" הוא השלב הכי פחות מגובש חברתי מכיוון שהוא מתקיים בשנה מאוד עמוסה בקורס וכל אחד צריך לפעמים צריך את השקט שלו.
היא חושפת בכנות כי היו רגעים שרצתה לפרוש מהקורס וזה קרה בשלב "הראשוני" – לאחר שהרגישה שהתפקיד 'גדול' עליה. מבחינת מוסריות הלחימה אומרת סגן י' כי יש רמה גבוהה ויש מודעות גדולה מאוד לנושא. חיל האוויר לא זר לסגן י'. אביה היה בקורס 95 וטס בטייסת 190, ודוד שלה טס על פנטום בטייסת 101.

תוכנית 'הזנק להנדסאים' במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מעניקה לסטודנטים מעטפת ייחודית

|

״העמק" אירח כנס למידת עמיתים של בתי החולים בצפון – מבתי החולים בדרום

|

"יעקב היה נוכח בלידה. הרגשתי אותו איתי"

|