עצור, אמנות לפניך

תערוכת "אמנות על הדרך" מוצגת בימים אלו ברחובות עפולה ומוציאה את האמנות מהמוזיאונים – אל תוך הקהילה

אט אט, עפולה הופכת בשנים האחרונות לבירת התרבות בצפון. האמנית נועם ונקרט, אמנית מובילה בישראל, בשיתוף עם אסף שדות, חבר תנועת תרבות ומורה בעיר, יזמו וליוו פרויקט אמנותי יחיד במינו – "אמנות על הדרך". לאורך כחודש ימים השניים הובילו קבוצה של אמנים ותיקים וחובבים, תושבי עפולה והסביבה, בתהליך יצירה מרשים. הקבוצה חקרה את השלטים הפרוסים ברחבי העיר, ויצרה גרסאות משלהם לפריטי הנוף הותיקים והמוכרים. היצירות עוסקות במתחים האקטואליים של החברה הישראלית, ומציגות מצבים רגילים מחיי היום-יום באור חדש. כעת, אוסף היצירות מוצג לאורך שדרת הדקלים במרכז העיר עפולה, ומוסיף נופך ייחודי למרקם החיים העירוני.

• תכנית ה"רזידנסי"

במסגרת הפרויקט, קבוצת האמנים חקרה את המרחב שבין שלט ליצירת אמנות. הנוכחות המוגברת של שלטים מסוגים שונים במרחב הציבורי הופכת אותם לבעלי השפעה תרבותית ניכרת. במהלך העבודה חברי הקבוצה חקרו יצירות של אמנים שעסקו בשלטים, סיירו ברחובות עפולה וסקרו שלטים מקומיים. בעקבות המחקר, כל אחד מהאמנים המשתתפים יצר פרויקט משלו:

תערוכה זו הינה חלק מתכנית ה"רזידנסי" לשהות אמנים בעפולה של תנועת תרבות בשיתוף מפעל הפיס, עיריית עפולה ו"הגלריה בעפולה". "תשעת חברי הקבוצה הוכיחו כי האמנות שייכת לכל אדם", סיפר עוז זלוף, מנהל תכנית שהות האמנים ואמן-מחנך מתנועת תרבות. "גם כשבחייהם הרגילים עבודתם היומיומית מוגדרת כרופאת עיניים, מורה, פקיד ממשלתי או חיילת משוחררת, חברי הקבוצה צבעו את רחובות העיר באמירות חברתיות בועטות ויצקו משמעות חדשה לסמלים ישנים."

התערוכה מוצגת לאורך שדרות ארלוזורוב בעפולה למשך חודש ספטמבר. הציבור הרחב מוזמן להגיע וליהנות, או לחפש בפייסבוק "אמנות על הדרך-עפולה".

 

פסטיבל האביב בנחל ציפורי: מוסיקה, טבע ורב תרבותיות

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|