"עפולה עירי": התלמידים יחקרו את המורשת ההיסטורית של העיר

פרויקט החקר החינוכי "עפולה עירי" במסגרתו חוקרים התלמידים את ההיסטוריה של העיר במטרה ליצור גאוות יחידה ולחזק את השורשיות לעיר, יצא השבוע לדרך. צילום: עיריית עפולה

שדרת הדקלים, בית הכנסת הגדול, תל עתיקות, בית הכנסת היכל אברהם, מגדל המים העתיק במרכז העיר, שדרת הדקלים, תחנת כיבוי אש, מרכז מורשת ליהדות אתיופיה, אנדרטת הנצחה חטיבת כפיר, בניין המשטרה הממוקם בתור מבצר ישן, בית דור לדור, בית יד לבנים, תחנת רכבת העמק הישנה ואפילו סניף פלאפל מקומי שהפך לסמל ארצי הם רק חלק מהאתרים והמוקדים אותם חוקרים תלמידי כיתות ד' בימים אלה במסגרת הפרויקט החינוכי "עפולה עירי" שמטרתו להפוך את התלמידים להיות עפולאים גאים שיכירו ויוקירו את העיר, אתריה ומנהיגיה תוך שילוב רב דורי של וותיקים וצעירים.
את הפרויקט החינוכי שיצא לדרך השבוע, ביוזמתו של ראש העיר אבי אלקבץ ואגף החינוך, מרכזות יהודית שוורץ גמלאית ויו"ר פורום תרבות בעיר ויהודית פרץ מנהלת קידום נוער בשיתוף בתי הספר היסודיים, עמותת 'דור לדור' והעומד בראשה יאיר כתר, וועד הורים עירוני ותושבים, לקשר בין התלמידים לשורשי העיר באמצעות קריאת ספרים ואתרים מקוונים, מפגש עם אזרחים וותיקים, חוקרים ומרצים לצד ביקור באתרים ברחבי העיר.
המיזם חולק לשלושה שלבים כאשר השלב הראשון כלל למידה מקוונת בכיתות, עדות מפני המספרים שהגיעו לכיתות בבתי הספר ובשלב השלישי יומיים של סיורים באתרים יחד עם מספרי הסיפורים.

ביקור בהיכל אברהם. צילום: דוברות עיריית עפולה
ביקור בהיכל אברהם. צילום: דוברות עיריית עפולה

כל בית ספר בחר לחקור מוקדים שונים בעיר ובמסגרת המחקר העלו התלמידים שאלות וחיפשו בספרים וברשת את התשובות עליהן. בנוסף, נפגשו התלמידים עם מרצים, אנשי מקצוע וותיקי העיר שסיפרו להם על ההיסטוריה של המוקדים השונים, הליכי העבודה ואפילו סיפורי גבורה. במקביל, בנו התלמידים יחד רכזי התקשוב בבתי הספר אתר ייחודי שהוטמע באתר האינטרנט העירוני ובו מידע ופרטים על הפרויקט בבתי הספר השונים.
ראש העיר אבי אלקבץ שיזם את הפרויקט אמר: "מטרת הפרויקט הוא לימוד ההיסטוריה של העיר עפולה וחיזוק גאוות היחידה- 'גם אני גאה להיות עפולאי'. תודה לראש אגף החינוך טינה ולדמן, לרכזות הפרויקט יהודית שוורץ ויהודית פרץ, מנהלות בית הספר, וותיקי העיר המספרים, הנהלת העירייה וכמובן התלמידים".

לבקשת משטרת ישראל: הושמד רכב משופר בשווי 140 אלף ש"ח

|

כתב אישום יוגש בגין רצח בת 48 מעפולה

|