עפולה: נחנך חדר הנצחה חדש ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

טקס הזיכרון המסורתי לנספי סודן בעפולה התקיים לפני כשבוע ובמהלכו חנך ראש העיר במרכז המורשת בית מסורתי נוסף (גוג'ו) שבו הוקם חדר הנצחה ייחודי ליהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל. צילום: דוברות עיריית עפולה

בני קהילת 'ביתא ישראל' נוהגים להרכין ראש ולומר את המשפט "מי שחלם והתגשם לו החלום, הוא לא יניח שנשכח את ההולכים" לזכרם של כ-4,000 האחים והאחיות אשר נספו בדרכים ובמחנות בניסיונם לעלות מאתיופיה לישראל ולציין את נפילתם מדי שנה בטקס מסורתי מרגש במרכז המורשת. במהלך הטקס השנה נחנך חדר זיכרון ייחודי לנספים ומעתה יוכלו תושבי עפולה בכלל ובני הקהילה בפרט לבקר לאורך כל השנה בחדר, ללמוד את סיפור הנופלים ולהכיר את שמותיהם.

גוזרים את הסרט של חדר ההנצחה החדש בבית המסורתי
גוזרים את הסרט של חדר ההנצחה החדש בבית המסורתי

מי שחנך את חדר ההנצחה החדש הוא ראש העיר אבי אלקבץ שממשיך לפתח את מרכז המורשת ליהדות אתיופיה שם נבנו בשנתיים האחרונות שני בתים מסורתיים ומטבח מאובזר לאירועי הקהילה לצד הרחבת החצר האחורית של המתחם. בחדר ההנצחה החדש מופיעים שמות הנופלים על הקיר, תמונות מעליית יהודי אתיופיה, סיפורים ועדויות ובמרכזו של הבית ניצב מיצג מרגש של גברת.

תלמידים לומדים על מורשת ביתא ישראל
תלמידים לומדים על מורשת ביתא ישראל

בדבריו הודה ראש העיר אלקבץ לסגניו חביב פרץ ובוריס יודיס מחזיק תיק הקליטה, חבר המועצה דני דסטה, דוד יאסו ראש אגף קליטת עולי אתיופיה לצוות מרכז מורשת ומוקד קליטה של עיריית עפולה ולכל בני הקהילה שבוא לחלוק כבוד לנספים.