מאסר כבד למחבל שבא לרצוח יהודים ודקר באכזריות חייל בעפולה

בית המשפט המחוזי בנצרת גזר השבוע מאסר בפועל על טארק יחיא, 20, שדקר חייל ופצע אותו קשה בפיגוע בשדרות ארלוזרוב בעפולה לפני כשנה. השופטים: "הנאשם פעל לבדו, לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע ולרצוח יהודי, כשאין משמעות לזהותו של הקורבן מלבד היותו יהודי"

שופטי בית המשפט המחוזי בנצרת גזרו ביום שלישי השבוע 17.5 שנות מאסר על טארק יחיא, 20, בגין ניסיון רצח של חייל בפיגוע הדקירה בעפולה לפני כשנה. יחיא, תושב השטחים נכנס לישראל שלא כדין. הנאשם נסע לאום אל פאחם ומשם יצא לעבוד בעבודות מזדמנות. בתקופה זו התרחשו בישראל באופן תכוף, פיגועי דקירה במטרה להביא למותם של אזרחים יהודים חפים מפשע.
על פי האישום הראשון, על רקע תחושת זעם ושנאה כלפי יהודים גמלה בלבו של הנאשם החלטה לרצוח יהודי כשהוא מביא בחשבון את האפשרות, כי ייהרג במהלך ביצוע הפיגוע וראה במוות זה כ"מות קדושים".

• הנאשם הניח את ידו על כתפו של החייל ואמר לו בעברית 'אפשר שניה?'

לצורך מימוש הפיגוע, רכש הנאשם סכין שאורך להבה כ- 10 ס"מ, והסתיר אותה בתוך נעליו. הנאשם, שלא הכיר את מדינת ישראל, חיפש מקום הומה בקהל יהודי. יחיא בחר בעיר עפולה כיעד לביצוע הפיגוע, לאחר שבדק באינטרנט, שאכן בעפולה ישנם יהודים. טרם יציאתו לעפולה, פרסם הנאשם סטטוס פרידה בפרופיל ה"פייסבוק" שלו. לאחר שהגיע לעיר, כשהוא מצויד בסכין הוא שוטט בעיר במטרה לאתר יהודי, דתי או חייל. בשמיני לאוקטובר בשנה אשתקד, סמוך לשעה 19:00, בשדרות ארלוזורוב בעפולה, הבחין הנאשם, בחייל שהיה בדרכו לביתו לחופשה.


הנאשם פעל לבדו, לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע ולרצוח יהודי, כשאין משמעות לזהותו של הקורבן מלבד היותו יהודי וכשהוא מביא בחשבון את האפשרות שייהרג במהלך הפיגוע ויהפוך ל"שאהיד".


החייל צעד לפני הנאשם ושוחח עם חברתו בטלפון. הנאשם החליט לרצוח את החייל באמצעות הסכין בשל היותו חייל יהודי. יחיא שלף את הסכין מהנעל, אחז אותה בידו השמאלית והחל להגביר את קצב הליכתו במטרה לצמצם את המרחק בינו לבין החייל. בהגיעו בסמוך ומאחורי החייל, הניח הנאשם את ידו על כתפו של החייל ואמר לו בעברית "אפשר שניה?", במטרה לגרום לחייל להסתובב אליו. החייל הסתובב לכיוון יחיא במטרה לגרום למותו של החייל, התנפל עליו ודקר אותו בבטנו באמצעות הסכין. החייל התמוטט ארצה ונפל על גבו. הנאשם הוסיף, והתנפל על החייל פעם נוספת. בעוד החייל שכוב ונאבק, דקר אותו הנאשם באמצעות הסכין פעמיים נוספות בחזהו.

החייל דביר פרץ, שנדקר באורח קשה בידי המחבל טארק יחיא בפיגוע בעפולה, במהלך תקופת החלמתו
החייל דביר פרץ, שנדקר באורח קשה בידי המחבל טארק יחיא בפיגוע בעפולה, במהלך תקופת החלמתו

• ניסה לדקור את החייל הפצוע פעמים נוספות

מספר עוברי אורח נחלצו לעזרת החייל וניסו למשוך ממנו את יחיא. בעודם אוחזים בנאשם ונאבקים בו, הוא הוסיף לנסות ולדקור את החייל הפצוע פעמים נוספות, במטרה לגרום למותו, עד שהצליחו עוברי האורח להשתלט עליו. בסופו של דבר החייל חולץ מהמקום והובהל לבית החולים "העמק", ישירות לחדר הלם שם קיבל טיפול ראשוני. לאחר מכן, הועבר לחדר ניתוח שם בוצע לו ניתוח. כעבור כ-36 שעות, לאור דליפת מרה לחלל הבטן, עבר החייל ניתוח נוסף בהרדמה כללית, שלאחריו הועבר מורדם ומונשם ליחידת טיפול נמרץ להתאוששות.
על פי האישום השני, בשנת 2015 נכנס הנאשם פעמיים או שלוש, שלא כדין לישראל שהה בה ועבד בעבודות מזדמנות.

• "החייל נחלץ בעור שיניו, מהפגיעה הקטלנית"

המאשימה פרטה את הנסיבות הקשורות בביצוע העבירות, ביניהן התכנון המוקדם והמפורט, אשר במהלכו הביא הנאשם בחשבון את העובדה, כי ייהרג תוך כדי ביצוע הפיגוע כ"שהיד" ואף פרסם סטטוס פרידה" בדף, ה"פייסבוק". המאשימה ציינה גם, כי הנאשם ביצע את העבירות מתוך מניע של זעם ושנאה כלפי יהודי, כאשר החייל נבחר באופן אקראי, אך ורק בשל היותו לבוש במדי צה"ל. עוד ציינה המאשימה, את הנזק הפיזי והנפשי שנגרם לחייל.
בפסק הדין כתבו השופטים: "הנסיבות הקשורות בביצוע העבירה, דקירתו של חייל יהודי באופן אקראי על רקע אידיאולוגי כמעשה נקמה לאומני, מהווה עבירה חמורה.

המחבל טארק יחיה בבית המשפט
המחבל טארק יחיה בבית המשפט

הנאשם פעל לבדו, לאחר שגמלה בליבו ההחלטה לבצע פיגוע ולרצוח יהודי, כשאין משמעות לזהותו של הקורבן מלבד היותו יהודי וכשהוא מביא בחשבון את האפשרות שייהרג במהלך הפיגוע ויהפוך ל"שאהיד".
את השלכות הפיגוע חש לא רק החייל עצמו אלא, גם קרוביו, בהם משפחתו, חברתו והסובבים אותו. מצפייה בסרטון ניתן לראות, כי החייל נחלץ בעור שיניו, מהפגיעה הקטלנית אותה ייעד לו הנאשם וכי לולא התערבות של עוברי האורח, יש להניח, כי הנאשם היה מצליח לבצע את זממו.
עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: