עפולה: הורים ברובע יזרעאל מודאגים ממנוף שפועל בסמוך לגני ילדים

במרחק של מטרים ספורים מגני הילדים ספיר א' וב' בעפולה פועל מנוף של חברת "דר נופרים", הבונה פרוייקט מגורים בשכונה. אחרי קריסת המנוף ביום ראשון ברמת גן, החליטו ההורים לפנות לעיריית עפולה במטרה שתפעל להבטחת ביטחונם של ילדיהם. העירייה בתגובה: "עקב רגישות הנושא פעלנו במלוא תשומת הלב ובדחיפות כדי לוודא שהמנוף פועל על פי כל חוקי הבטיחות הנדרשים". חברת "דר נופרים": "אנו פועלים כמתחייב בחוק ולפי כל התקנות הנדרשות"

בחודש וחצי האחרון קרסו שני מנופים בבת ים וביום ראשון השבוע ברמת גן. לשני האירועים החריגים הללו מצטרפת קריסה של זרוע מנוף בנמל אשדוד. הסמיכות של האירועים הובילה השבוע ללחץ רב בקרב הורים שילדיהם מתחנכים בגני הילדים ספיר א' וספיר ב' בשכונת רבוע יזרעאל בעפולה. הסיבה ללחץ: מנוף שפועל לאורך שעות היום באתר הבנייה של חברת "דר נופרים", שמקדמת במקום פרוייקט בנייה.
"אנו הורי הילדים החלטנו לפנות לעיריית עפולה ולראש העיר בכדי להבטיח את שלום ילדנו המתחנכים לאורך כל שעות היום בגנים הללו", אמר השבוע איציק ליברמן, ואב לילדה בגן וחבר וועד ההורים, "במצב הנוכחי יש הורים מודאגים מאוד נוכח

"מבט על" של המנוף במהלך עבודתו
המנוף מ"מבט על" במהלך עבודתו

העובדה שבמוך למגרש המשחקים של הילדים פועל מנוף בגובה של עשרות מטרים, עם זרוע אימתנית באורך של כמה עשרות מטרים.

בכול יום נתון כ- 70 ילדים בגילאי 3-5 משחקים בחצר הגן בזמן שמנוף עובר מעליהם ולעת עתה מעליהם שום הגנה. מנקודת ראותי המצב כרגע פשוט מסוכן – הלכה למעשה וחובה למצוא פתרון שיגן על ילדנו. רשת הצל הכחולה שמגנה על הילדים מהשמש לא תגן על הילדים באם יתרחש אירוע חריג. בעתיד ייבנו הקומות הגבוהות יותר וזה לדעתי יסכן יותר את הילדים. בקרב ההורים יש קונצנזוס בכל הנוגע לדחיפות הטיפול בנושא ויש המון שיחות ערות על הסוגיה בקבוצות הוואטס אפ של הגנים", סיכם ליברמן.
מחברת "דר נופרים" נמסר בתגובה: "חברת 'דר נופרים' פועלת אך ורק עפ"י וכמתחייב בחוק ולפי כל התקנות הנדרשות. בידינו כל האישורים המתבקשים והנדרשים להפעלת העגורן ולתקינותו ע"י משרד העבודה   בפרויקט ברובע יזרעאל. כל האישורים הוצגו בפני הגורמים הרלוונטיים", לשון התגובה.

• עיריית עפולה: "היזם התבקש להציג לנו את כל האישורים הנדרשים בדחיפות"

בעיריית עפולה קיבלו לפני מספר ימים פנייה מההורים המודאגים והלחוצים. בתגובה רשמית של העירייה נכתב:  "עקב רגישות הנושא בנסיבות האירוע בו קרס מנוף, העירייה פעלה במלוא תשומת הלב ובדחיפות כדי לוודא שהמנוף של חברת "דר נופרים" פועל על פי כל חוקי הבטיחות הנדרשים והמגבלות החוקיות כדי למנוע חלילה תקלה דומה. לצורך כך, התבקש היזם, בדחיפות להציג לנו את כל האישורים הנדרשים על פי החוק, כולל אישור עדכני של יועץ בטיחות מוסמך, אישור של מהנדס מוסמך מטעם משרד העבודה שהוציא  תסקיר בדיקה המאשרת את תקינות העגורן כולל מבחן עומסים, יציבות ומגביל תנועה שהעגורן ייעצר  (כך שהזרוע לא תוכל לנוע מעל גן הילדים – וזאת בכדי להבטיח שלא יישמט דבר מה מעל הגנים)".