בשורה לבעלי הכלבים בעפולה: הותקנו עזרים לשמירה על ניקיון הרחובות

במסגרת ניקיון במרחב הציבורי הותקנו עמודים עם תיבת שקי קקי ואשפתונים רבים נוספים ברחבי העיר עם דגש על השכונות החדשות. צילום: דוברות עיריית עפולה 

אחת מתופעות הלוואי של כלבים בערים, היא צואת כלבים המהווה מטרד אורבני קשה, ופוגע קשות באיכות החיים של התושבים ומהווה סיכון בריאותי חמור הכולל בית גידול לחיידקים וטפילים המפיצים מחלות שונות.
מתוך מודעות הולכת וגוברת לחומרת המפגע, החלו רשויות מקומיות וביניהן העיר עפולה להתמודד במגוון דרכים במטרה לגרום לבעלי כלבים לאסוף את גללי כלביהם.
בעפולה החליטו להרים הילוך בתופעה ולצד רכישת שני רכבים ייחודים שזכו לשם "מגרשי הגללים", יצאה העירייה בשנה האחרונה למבצעים שכללו קמפיין פרסומי והגברת האכיפה במרכז העיר ובשכונות השונות כולל חלוקת דוחות בסכום של 730 שקלים לבעלי כלבים משוחררים ולכאלה שייתפסו מבלי לאסוף את גללי כלביהם.
כמו כן, בשבוע האחרון, הובילה המחלקה לאיכות הסביבה בארגף שפ"ע של העירייה סבב נוסף של הצבת עמודי "שקקי" נוספים ברחבי העיר ובשכונות החדשות כגון בפארק גאולים המחודש, פארק הרכבת, בשכונה המערבית, בשכונת לב העמק, בעפולה עילית, טיילת הרכבת מזרח ועוד. יש לציין כי נושא האכיפה של כלבים משוטטים וצואת כלבים הינו חלק חשוב מקמפיין ניקיון רחב היקף שמובילה המחלקה לאיכות הסביבה בשיתוף המשרד להגנת הסביבה ובמחלקה ציינו כי ימשיכו לצד אגף הפיקוח העירוני לפעול הן בהסברה והן באכיפה.