עפולה: בני נוער זכו במקום השלישי בתחרות מיזם השנה של יוניסטרים

בני הנוער המציאו פלטפורמה למציאת מומחים בתחומים טכנולוגיים המאפשרת תמיכה באופן מיידי. צילום: ליאור חורש

ביום רביעי האחרון בהיכל התרבות בת"א, נערך אירוע הגמר של תחרות "מיזם השנה 2023" ע"ש טד והדי אורדן ז"ל של עמותת יוניסטרים, בו הוכרז כי קבוצת חניכי שנה ג' ממרכז היזמות יוניסטרים עפולה ע"ש ג׳ואן וארתור וויסברג, זכתה במקום השלישי בתחרות.
"הצורך במיידיות בעידן בו אנו חיים הוא מובהק ומשמעותי. על מנת לענות על הצורך הזה המצאנו את ASAP שהיא פלטפורמה למציאת מומחים בתחומים טכנולוגיים המאפשרת תמיכה באופן מיידי.
הפלטפורמה תחבר בין אנשים, מצד אחד אנשים שזקוקים לעזרה וסיוע שניתן לקבל בשלט רחוק בתחומים טכנולוגיים, ומהצד השני מומחים בתחומים שונים שיוכלו להעניק את הסיוע המבוקש ולקבל על כך תשלום, כך שהתמורה היא הדדית", שיתפו בני הנוער בפיתוח והוסיפו: "אנחנו מאד מתרגשים מהזכייה ומודים על הבחירה בנו".
במקום הראשון זכתה קבוצת בני נוער ממרכז היזמות יוניסטרים ב"ש אלטשולר שחם אשר מפתחת אביזר בטיחות לכיסאות גלגלים למניעת תאונות, במקום השני זכתה קבוצה ממרכז היזמות יוניסטרים טירת כרמל ע"ש משפחת קוניג, המפתחת תחליף דל נתרן למלח.
במסגרת התחרות, שהינה אירוע השיא השנתי של העמותה,הוצגו למעלה מכ-90 סטארט אפים אותם פיתחו אלפי בני ובנות נוער המשתתפים בתכנית יוניסטרים, מכ – 80 יישובים ברחבי הארץ וממגוון רחב מאוד של מגזרים – יהודים, ערבים, דרוזים, חילונים ודתיים, אשר התמודדו על תואר המיזם המצטיין שכולל גם פרס כספי להמשיך פיתוחו.
באירוע, שהתקיים בראשות רוני צארום יו"ר ומייסד יוניסטרים ויפעת בכור מנכ"לית העמותה, השתתפו מאות אנשי ונשות עסקים והייטק מהארץ ומהעולם, יזמים, נציגי ציבור בכירים ועוד אורחים רבים אשר התרשמו מחברות הסטארט אפ של בני הנוער של יוניסטרים, בחרו את הזוכים בתחרות, והעניקו להםהזדמנות להמשיך ולפתח את המיזם שלהם.

• "האירוע הזה הוא הוכחה עבורנו, שהחזון של יוניסטרים, כיזמות משנה חיים ומחברת בין אנשים"

בין השופטים שהשתתפו: ראובן קרופיק יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, יפעת רייטר מנכ"לית AIG ישראל, ד"ר עמי אפלבאום המדען הראשי לחדשנות ויו"ר רשות החדשנות, יפעת אורון Head of Blackstone Israel , היזם זהר לבקוביץ, אבי ורטהים יו"ר דירקטוריון אלוני חץ, שרית פירון Managing Partner Team8, קלמן שחם בעלים ומייסד אלטשולר שחם, עודד טל שותף מנהל בקרן קלארידג' ישראל ועוד רבים.
מנכ"לית עמותת יוניסטרים, יפעת בכור: "היום יותר מתמיד, מרגש ומעורר תקווה לראות אלפי בני נוער, מכל הארץ ומכל המגזרים, מציגים זה לצד זה את המיזמים שלהם. האירוע הזה הוא הוכחה עבורנו, שהחזון של יוניסטרים, כיזמות משנה חיים ומחברת בין אנשים, אכן מתממשת למול עינינו. זו גאווה גדולה עבורנו לחוות את ההתגייסות והתמיכה של בכירי המדינה בכלל המגזרים בעשייה של יוניסטרים, ובהובלת המדינה להפוך להיות An inclusive start up nation. יש לנו נוער מדהים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל, שעם הכלים והעשייה המשמעותית שלו ביוניסטרים, יהווה חלק חשוב מליבת העשייה היזמית והעסקית במדינה. במהלך השנה כולה יוניסטרים מביאה את בכירי התעשייה לפריפריה לפגוש את בני הנוער ממש בבית שלהם ובמיזם השנה אנו מביאים את כלל הנוער לתל אביב, למרכז העסקי של ישראל. השילוב הזה הוא שמביא להתקרבות ולמגמה של צמצום פערים בחברה הישראלית".

• יוניסטרים: מפתחים מיזמים חדשניים

עמותת יוניסטרים מכשירה ליזמות עסקית וחברתית מדי שנה אלפי בני ובנות נוער מכל רחבי הארץ ומכל המגזרים – יהודים וערבים, דתיים וחילונים, דרוזים ובדואים. במהלך התכנית, בני ובנות הנוער מפתחים מיזמים חדשניים, ומקבלים כלים ומיומנויות מעולמות היזמות והחדשנות, המאפשרים להם לחלום בגדול, להעלות את ביטחונם העצמי, להגשים את השאיפות המקצועיות שלהם ולהצליח בחיים. באמצעות חינוך ליזמות ופיתוח חשיבה חדשנית בקרב בני הנוער בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל, ובליווי אלפי אנשי ונשות עסקים והייטק בכירים מהארץ ומהעולם, יוניסטרים פועלת למען צמצום הפערים החברתיים וייצור Inclusive Start Up Nation, במטרה לקדם מוביליות חברתית וכלכלית.