עמק יזרעאל: ערב מיוחד עם היוצרת וניצולת הטבח בכפר עזה

השבוע ציינו במועצה האזורית עמק יזרעאל את יום המאבק הבינלאומי באלימות כלפי נשים בערב מיוחד בהשתתפות היוצרת שי-לי עטרי. בכל שנה, ב-25 בנובמבר, מצוין ברחבי העולם יום המאבק הבינלאומי לאלימות כלפי נשים, כפי שנקבע על-ידי האו"ם. השנה, יום זה מקבל משנה תוקף בצל הטבח הנורא שביצע ארגון חמאס באזרחי ישראל, ובעיקר נוכח האלימות הברוטאלית כנגד נשים וילדים והשתיקה הרועמת של ארגון האו"ם וארגוני נשים בעולם. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

במסגרת אירועי יום המאבק באלימות כלפי נשים, נערך ערב מיוחד בהשתתפות היוצרת שי-לי עטרי, במסגרתו הוקרנו שני סרטיה: 'הילד' ו'אור פנס יחיד'. כ-200 איש ואישה הגיעו למפגש עם שי לי ולצפות בסרטיה. הסרט מתאר את התקיפה המינית שחוותה שי לי לפני מספר שנים.
הסרט 'הילד' מתאר את החיים בקיבוץ כפר עזה, סמוך לרצועת עזה, עם כל המורכבות שבכך. במאי הסרט הוא יהב וינר ז"ל – שהיה בעלה של שי לי, ואשר נרצח בטבח האכזרי שאירע בכפר עזה, בשביעי באוקטובר.
שי-לי ויהב הסתגרו יחד עם שיה – בתם בת החודש, בביתם שבכפר עזה, בזמן שמחבלים ניסו לפרוץ את חלון הממ"ד בו התחבאו. יהב הדף את המחבל, בזמן ששי-לי ברחה עם שיה. הם עשו הכל כדי להציל את בתם.
אוריה ספיר – מנהלת הרשות לביטחון קהילתי במועצה, אמרה: "דווקא בתקופה הזאת, כשאנו נחשפים לסיפורים והעדויות על האלימות הקשה שננקטה כלפי נשים – אונס, תקיפות מיניות מזוויעות, חטיפה ורצח, חשוב והכרחי להעלות את המודעות לנושא האלימות כלפי נשים.
בנושא אלימות במשפחה – צריך לחדד ולתת כלים לזיהוי סימני אזהרה שעלולים להופיע, ולהציע כלים וידע לטובת עזרה, טיפול וליווי משפחות שחוות אלימות".
ראש מועצה אזורית עמק יזרעאל, אייל בצר, הביע השתתפות בצערה של שי-לי על אובדנו של יהב, בשם כל תושבי המועצה, העובדים והתושבים וסיכם: "תודה לכל העושות במלאכה – הרשות לביטחון קהילתי ואגף קהילה ורווחה במועצה שהפיקו את הערב הערכי והחשוב הזה ומחלקת התרבות במועצה, שעזרה בהפקתו. תפקידנו להיות מודעים לקיומה של אלימות כלפי נשים, לזהות אותה ולקרוא לה בשמה. מודעות וזיהוי יאפשרו לנשים וגברים לטפל בעצמם ובסביבתם ולהביא לשינוי. אלימות היא לא כורח המציאות – אפשר גם אחרת".

 

מגדל העמק: ליאורה אדרי מונתה לתפקיד מנכ"לית העירייה

|

עפולה: נבחרו 12 'יקירי העיר' לשנת 2024

|