עמק יזרעאל: נפתח מועדון חברתי לסבים וסבתות לנכדים/ות עם צרכים מיוחדים

המועדון החדש נפתח כחלק מהמענים שמפתח המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות, באגף קהילה ורווחה במועצה האזורית עמק יזרעאל. צילום: דוברות המועצה

בעמק יזרעאל נפתח מועדון חברתי לסבים וסבתות להם נכד או נכדה עם צרכים מיוחדים שנולד מתוך צורך שעלה מהשטח. תחילתו כאשר לפני חודשים מספר, במהלך פגישה שוטפת עם נציגי ההנהגה ההורית, שפועלת בשיתוף צמוד עם המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות באגף קהילה ורווחה במועצה, עלה צורך להתייחס לקהל הסבים והסבתות לנכדים/ות המיוחדים/ות בעמק.
המרכז היזרעאלי יצר קשר עם מנחה המתמחה בתחום – דני יובל לובמן, ונפתח רישום לקבוצת תמיכה, שתספק כלים ותחושת שייכות משותפת לקהל זה. בעקבות הביקוש הרב, נפתחו שתי קבוצות שנפגשו אחת לשבוע, במשך חודשיים.
בריג'יט אטלן, ממשתתפות הקבוצה, משתפת: "המפגשים המשותפים עם עוד סבים וסבתות של נכדים/ות עם צרכים מיוחדים ועם המנחה המקסימה נתנה לי אפשרות להשמיע את הקול שלי, את החוויה האחרת כסבתא, את הפחדים, ההצלחות וגם את האהבה שאני מקבלת מהנכד שלי. יש לי גם אפשרות לשמוע אחרים, ללמוד מהם, לשתף אותם לצחוק וגם לבכות. אני מרגישה פחות לבד ולומדת ומיישמת מה שהמנחה מביאה לנו".
לאה ברייר, משתתפת נוספת בקבוצה, הוסיפה: "כשקראנו את המודעה על מפגש סבים וסבתות לילדים/ות עם צרכים מיוחדים לא ידענו למה הכוונה. נרשמנו וזכינו! במפגשים משוחחים ולומדים איך לקבל את הנכדים/ות המיוחדים שקיבלנו למשפחה. מחזקים אותנו ותומכים ברגשותינו. משתתפי הקבוצה הם מלאכים וכל אחד הוא נפש מיוחדת עם עוצמות נתינה גבוהות ומרשימות. תודה למדריכה, דני, שהיא בעלת ידע ורצון גדולים לכבד אותנו ולעזור לנו ללמוד ולהבין את הילדים שזקוקים לעזרתנו. תודה לכל העושים במלאכה שחשבו ותמכו ברעיון הנפלא. תבורכו במעשיכם".
ים מדניק, עו"ס קהילתית במרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות: "עם סיום מפגשי הקבוצות ראינו שהמשתתפים עדיין צמאים למפגשים, לכן פתחנו עבורם 'מועדון חברתי' בו הם נפגשים אחת לחודש ומוצאים נחמה ועניין במפגשים המשותפים".
עדי קליין רחמים, יו"ר ההנהגה ההורית במרכז, אמרה: "המענה הניתן לסבים וסבתות בא לידי ביטוי במשפחה המורחבת של הילד/ה, כשהם משתמשים בכלים שלמדו. נינוחות, תמיכה וקבלה במסגרת המועדון החברתי לסבים ולסבתות, תורמים לילדים/ות ולמשפחות כולן".
נירית בניהו, מנהלת המרכז היזרעאלי למשפחות מיוחדות, סיכמה: "מה שהכי מרגש אלה קבוצות הווטסאפ שהתגבשו בין המשתתפים/ות במועדון החברתי. רואים איך נוצרת קהילה; הסבים והסבתות משתפים תמונות עם נכדיהם ונכדותיהם המיוחדים, שולחים תמונות מטיולים, מחגים וחוויות משותפות נוספות. הקבוצה מפרגנת והאווירה בה נהדרת".
בסוף הקיץ צפויה פעילות משותפת לסבים, סבתות ונכדים/ות עם צרכים מיוחדים, שתכלול פעילות יצירה ופעילות בברכת שחייה

"אני יודעת לחבר. זה מה שאני עושה 30 שנה בכל התפקידים שביצעתי"

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|