עמק יזרעאל: נחנך מבנה 'המחלבה' במושב מרחביה

שיפוץ המבנה נעשה בכוחות מקומיים ובסיוע המועצה. צילום: ענת חרמוני

בטקס חגיגי נחנך מבנה המחלבה במושב מרחביה, ששימש בעבר את החקלאים שהביאו למקום את החלב מהרפתות בכדי מתכת, על גבי עגלות.
במחלבה היו מתקנים שונים, בהם הכינו מוצרי חלב שונים שנמכרו לתושבים: חלב, גבינות, שמנת ועוד.
מאוחר יותר הפך מבנה המחלבה הישן למבנה קהילתי בשנות ה-90. מאז ומעולם המבנה היווה מקום תוסס למפגשים חברתיים ולהחלפת דעות. במהלך השנה האחרונה עבר המבנה שיפוץ נרחב והשבוע נחנך בחגיגיות רבה.
תהליך שיפוץ המחלבה כלל התגייסות מקומית של תושבים רבים שלקחו חלק בשיפוץ, סייעו, רתמו את כישרונותיהם השונים כדי לבנות וליפות את המקום.
"התהליך היה ארוך ומורכב אך התוצאה מרוממת את הנפש", אמרה לימוריה שפירא – מנהלת היישוב, "המבנה הישן שופץ בכוחות קהילתיים משותפים ובסיוע המועצה, על מנת שנוכל להגשים את החלום".
"ביקשנו מכל אחד ואחת שיש להם 'ידי זהב' לקחת חלק" הוסיפה, "יש כאן תוצר קהילתי מובהק, שבוצע בכוחות יישוביים משותפים– כשגם הקבלן והמעצבת מהיישוב. המבנה המשופץ ישמש כמועדון חברתי לתושבי המושב/
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "מבנה המחלבה משמר את העבר לצד העתיד. תמונת המחלבה הישנה המוצבת כאן מסמלת את העבר – בו המחלבה שמשמה כמקום מפגש חברתי, וכעת, היא חוזרת לשמש את הקהילה, עם הפנים לעתיד. ברכות לחנוכת מבנה המחלבה המשופץ וישר כוח על הרצון וההתמדה! העשייה כאן רבה ומפוארת לצד קהילה חזקה וצומחת. תודה לכל העושים במלאכה במועצה – אגף ההנדסה, מחלקת ישובים והנהלת המועצה וכמובן, ביישוב – להנהלת היישוב ולתושבים כאחד, על התמיכה, הביצוע והרוח הגבית. אתם קהילה מעורבת ומשפיעה – מרחיב את הלב לראות את הפריחה הקהילתית, המשיכו כך!"

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|

נפרדנו כך: עלייה של 16 אחוזים במספר המתגרשים בעפולה

|