עמק יזרעאל: מיזם עסקי חדש במועצה- "ביזרעאל"

עסקים גדולים למען עסקים קטנים בעמק יזרעאל: את מיזם B2B תפעיל החברה הכלכלית עמק יזרעאל, ומומחה בתחום יקדם את המיזם. צילום: דוברות מוא"ז עמק יזרעאל

בשורה לעסקים הקטנים בעמק יזרעאל. כחלק ממאמצי המועצה לקדם את העסקים שמשמשים כמנוע צמיחה לכלכלה המקומית, החלה השנה המוא"ז בהפעלת מיזם כלכלי עסקי חדש של B2B (עסקים למען עסקים) שנקרא "ביזרעאל". הרעיון שעומד בבסיסו של המיזם לרכז את פעילות השיווק של העסקים הקטנים באמצעות גורם מתכלל אחד שיידע לפתוח דלתות ולייצר חיבור לעסקים גדולים.
את המיזם שנמצא בתחילת דרכו מפעילה החברה הכלכלית עמק יזרעאל, לשם קידומו הנושא נשכרו שרותיו של מומחה בתחום שכבר מיפה וריכז עשרות עסקים, אותם יחבר אל העסקים הגדולים.
הפעלת מיזם זה ומותג התיירות 'עמק יין', ומאמצי הנגשת התהליכים הכרוכים בהשגת רישיונות עסקים הינם בהמשך לראיית המועצה בחשיבות רבה בקידום הכלכלה המקומית בכלל ובעסקים הקטנים בפרט, וכפועל יוצא הועמדו לטובת העסקים הקטנים מגוון רחב של כלים, כאשר אגף התפעול במועצה, הוא האחראי, בין היתר, על קידומם, ובמקביל מחלקת התיירות במועצה מקדמת במהלך השנתיים האחרונות את עסקי התיירות הפועלים בעמק יזרעאל ככלל ואת יקבי העמק הפועלים במסגרת המותג 'עמק יין'. זאת, באמצעות קיום פעילויות משותפות, ירידים, פרסום ויחסי ציבור.
אלון טל, מנהל האגף, אחראי במסגרת תפקידו גם על מחלקת רישוי עסקים. צוות המחלקה פועל על מנת לסייע ולהנגיש את התהליכים הכרוכים בהשגת רישיונות: "מתפקידנו לסייע לעסקים לפעול בצורה חוקית. אנו רואים זאת כזכות לתת שרות איכותי וללוות כל עסק באופן צמוד", מספר אלון.
" המועצה מעמידה לטובת העסקים הקטנים עוד מגוון רחב של כלים במטרה לעודד אותם ולתמוך בהם, מתוך הכרה בחשיבות הכלכלה המקומית בעמק. מזה שנים שהמועצה בשיתוף עם 'מעברים בעמק' מקדמת עסקים קטנים, כולל ליווי אישי ופרסום באתר ייעודי, 'ירוק לבן'".
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, סיכם: "העסקים הקטנים הם פוטנציאל כלכלי משמעותי עבור תושבינו ועבור העמק כולו. למועצה יש רצון לקדם ולסייע לעסקים אלו מתוך אמונה שככל שיותר תושבות ותושבים יצליחו למצוא פרנסה מכבדת במסגרת כישוריהם ורצונם, כך ייטב לעמק כולו. המועצה פועלת בצורה רחבה תוך השקעת משאבים רבים, על מנת לתמוך בעסקים הקטנים ולעודד אותם. אני קורא לתושבי העמק לפרגן לעסקים הקטנים ולעודד כלכלה מקומית."