עמק יזרעאל: מהפך בנתוני העסקים הרשומים במועצה

בשנים האחרונות, נרשם מהפך בנתוני העסקים הרשומים במועצה האזורית עמק יזרעאל; עלייה עקבית בכמות העסקים הפועלים ברישיון, דבר המחזק את הכלכלה המקומית

במועצה האזורית עמק יזרעאל למעלה מ- 1,000 עסקים הפועלים עם רישיון עסק, זאת, בשל פעילותה של המחלקה לקידום ורישוי עסקים במועצה, מדובר בעלייה מרשימה לעומת השנה שקדמה לה.
"מבין כל העסקים המשתייכים למועצה האזורית עמק יזרעאל מבחינה מוניציפלית, הרוב המכריע הנם עסקים הפועלים ברישיון ואנו גאים ומברכים על כך!" אמר אלון טל מנהל המחלקה לקידום ורישוי עסקים, "הפקנו בשנת 2021 כ- 263 רישיונות עסק חדשים וזאת, על אף המגבלות והאתגרים שנצבו בפנינו בעטיה של הקורונה. מדובר בעלייה של כ- 15% לעומת השנה שעברה."
כחלק מפעילות המחלקה, מפקח מטעם מחלקת רישוי וקידום עסקים מגיע לבית העסק, ממליץ ומסייע בהגשת בקשה לקבלת רישיון העסק.
נתי חזן מפקח המחלקה לרישוי וקידום עסקים, מספר: "ביקורים בבתי העסק מתקיימים באופן שוטף. אנו משתדלים לסייע ככל הניתן לעבור את ההליך הבירוקרטי הכרוך בפתיחת עסק חדש ורישומו, או לתת מענה לקיים ומגיעים לשם כך עד בית העסק. לשמחתנו, במרבית המקרים אנו צולחים את המהמורות ועוד עסק חדש נפתח במועצה האזורית עמק יזרעאל."
בעמק יזרעאל תופעה ייחודית בדמותן של 66 עגלות קפה, הפועלות ברחבי העמק ברישיון רוכלות, על מנת להסדיר את פעילותן באופן ממוסד. "אנו רואים עלייה מובהקת בביקוש לרישיונות רוכלות לפתיחת עגלות קפה וזאת, לאור היקפה הגדל והולך של התיירות הנכנסת והצלחתן של העגלות הקיימות", הוסיף אלון טל, "מדיניות המועצה היא לתמוך ככל הניתן בעסקים המקומיים, על מנת לייצר כלכלה מקומית חזקה ופרנסה לתושבי העמק."
בעקבות יישומן של רפורמות חדשות בתחום מתן רישיון עסק, הושקו מסלולים מקוצרים ומזורזים וכמו כן, קוצר ההליך למתן רישיון. בנוסף, נפתחה אפשרות להגשת בקשה מקוונת באמצעות אתר המועצה ובקרוב, ניתן יהיה לשלם גם את אגרת הרישוי באופן מקוון.
אייל בצר ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל, אמר: "על אף הקשיים שהציבה הקורונה בפני בעלי העסקים, ראינו עלייה במספר הבקשות שהוגשו לקבלת רישיון עסק. ברחבי העמק יש מפעלים חדשים, אזורי תעשייה מתאכלסים, עסקים נפתחים – יש תנופה כלכלית וצמיחה. נמשיך לקדם את העסקים המקומיים והכלכלה המקומית ברחבי המועצה, במאמץ מקצועי משותף של כל הגורמים העוסקים בתחום ובראשם המחלקה לקידום ורישוי עסקים."