עמק יזרעאל: מאפשרים לילדים ובוגרים בעלי צרכים מיוחדים מרווח הפוגה

בעקבות המלחמה, יחידת המוגבלויות באגף הקהילה והרווחה במועצה, התאימה את פעילותה למצב הביטחוני הקיים, ויזמה פעילויות הפגה רבות יותר בשיתוף עם עמותת לטם וקק"ל. צילום: דוברות המועצה

לאתגרים השוטפים המאפיינים תחום זה נוספו משפחות חדשות שפונו למועצה, הורים שנמצאים בלחימה, מסגרות שאינן פעילות או ששינו את מתכונת פעילותן, לצד תחושות מורכבות כתוצאה מהמצב השורר במדינה ומשפיע על כולנו.
יחידת המוגבלויות התאימה את פעילותה למצב החדש. סהר חרובי, מרכזת תחום מוגבלויות במועצה, סיפרה: "בימים אלו פועה ברנר, מנהלת המחלקה לחינוך מיוחד ואני עוסקות במציאת פתרונות של מסגרות חלופיות לילדים ובוגרים עם צרכים מיוחדים. יציאה מהשגרה מהווה אתגר גדול עבור אוכלוסייה זאת, ולחלקם צרכים ייחודיים, עובדה שמצריכה חשיבה יצירתית ותפירת חליפה ייחודית לכל אחד ואחת. נמשיך לעשות כל שביכולתנו כדי למצוא מענים מותאמים לכולם".
נירית בניהו, מנהלת המרכז למשפחות מיוחדות באגף קהילה ורווחה, הוסיפה: "לאחר חשיבה משותפת עם הנהגת ההורים שלנו הבנו שבנוסף לפעילות השגרתית שהמרכז מקיים, עלינו ליזום פעילויות הפגה רבות יותר. בעקבות זאת, אנו מפעילות ביישובים, בשיתוף עם עמותת לטם וקק"ל, פעילויות בשעות אחר הצהרים להתאווררות עבור כל המשפחה ביישובים השונים. הפעילות מותאמת לילדים צעירים, אך גם האחים הבוגרים  וההורים נהנים מתחושת ה'יחד' המשותפת, נוצרות חברויות חדשות והיכרויות בין המשפחות המיוחדות בישובים".
אחת מהאימהות השותפות בהנהגת ההורים, שהייתה אחראית על הפעילות בישובה, אמרה: "ישבנו עד עכשיו במעגל הביתי ליד המדורה. התגובות של המשפחות היו מחממות לב, ונראה שכולם נהנו. בפן האישי שלי – זו הפעם הראשונה בחודש האחרון שלא חשבתי על המלחמה והכאב, פשוט שכחתי מכל הדאגות והכאבים. נפלא. תודה".
בנוסף, התקיימה פעילות "יוצרות זמן לנפש", המיועדת לאימהות, לזמן אוורור ורגיעה באמצעות יצירה.
ראש המועצה, אייל בצר, סיכם: "גם בתקופה מורכבת זאת אנו ממשיכים לספק מענים לילדות וילדים, בוגרות ובוגרים המיוחדים בעמק ולבני משפחותיהם. אנו מברכים על כך שקמה כאן קהילה חזקה ותומכת, חשוב מאוד במיוחד בימים אלה"

״העמק" אירח כנס למידת עמיתים של בתי החולים בצפון – מבתי החולים בדרום

|

"ברזל, הזהב הטבעי": על אנמיה בתינוקות

|

עפולה: מטמיעים את מהפכת ה"צדק התחבורתי"

|