עמק יזרעאל: "יחד לב אל לב"- תושבי עמק יזרעאל מחבקים את מנשיה זבדה

מאות תושבים מכל יישובי העמק התייצבו להפגין תמיכה בתושבי מנשיה זבדה במהלך סוף השבוע

בהמשך לאירוע הנפשע שהתרחש במנשיה זבדה ביום חמישי האחרון (12.12.19), תושבים רבים מכל רחבי העמק רצו להביע את הזדהותם ותמיכתם בתושבי מנשיה.
ביום שישי (13.12.19), נערך אירוע תמיכה בישוב שאורגן על ידי המועצה האזורית עמק יזרעאל, ארגון 'תג מאיר' וקהילת ניגון הלב. לאירוע הגיעו מאות תושבים מכל רחבי העמק, מנהלי ישובים וחברי מליאה.
דליה אייל, סגנית ראש המועצה, ברכה את הקהל שהגיע כדי לחבק את תושבי מנשיה, ואמרה כי: "בזמנים קשים קהילה נמדדת ביכולתה להכיל, לתמוך ולהתמודד מול אתגרים מורכבים. איזו גאווה להשתייך לקהילת העמק ביום כזה. נישאר מאוחדים, את הקשרים ביננו לא ניתן להתיר!".
אירוע מרגש נוסף התרחש בלילה שבין שישי לשבת, כאשר עשרות מתושבי בית לחם הגלילית ואלוני אבא, יצאו עם ברכות ופרחים למנשיה זבדה. הם הניחו על גבי חלונות הרכבים שניזוקו ערב קודם פרחים וברכות, וריגשו מאוד את תושבי היישוב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


אודי שניצר, תושב בית לחם הגלילית: "הרגשנו בקהילה הקטנה שלנו, שאנחנו רוצים לעשות עוד, לצאת מהבתים בלילה במחווה קטנה של שכנות, של קירבה ושל אופטימיות. באמצע הלילה עשרות חברים בכל הגילאים, התפזרו בין הבתים במנשיה זבדה והשאירו פרח וברכה, בדיוק באותם מקומות שלילה קודם, ניסו להוכיח שיש מקום לכוחניות ואלימות. באנו כדי לתת חיבוק של שכנות וקיבלנו הרבה יותר. זה משהו קטן אבל משמעותי, לנו ולדורות הבאים, לחיים משותפים ומלאים בתקווה."
גם קבוצת הרובוטיקה המעורבת,FRC 8175 , הפועלת במנשיה זבדה, גינתה את הפעולות הגזעניות שנעשו בכפר שבו הם פועלים.
תומר שגב, מנהל הקבוצה: "אנחנו כקבוצה מעורבת, מקיימים פעילות שמציגה בכבוד את הקשרים בין שכנים, באזורנו. פעילויות אלו שואפות להדגיש את ערכי החברות והכבוד שאנו מקדמים בתוך הקבוצה ומפיצות אותן החוצה. נמשיך לפעול יחד למען עתיד משותף וטוב יותר לכולנו!".
אייל בצר, ראש המועצה, נפגש עם תושבי היישוב אמש והבטיח לסייע להם בקבלת פיצוי בגין הנזקים בהקדם האפשרי. "התגייסות תושבי העמק ועובדי המועצה במחאה על פשעי הגזענות, מחזקת את אנשי מנשיה זבדה", אמר בצר, "הוכחנו שהחיים המשותפים של תושבי העמק חזקים מכל מי שינסה לערערם, ויעמדו בכל מבחן .נחזור לחיי השגרה המבורכת של העמק של כולנו."