עמק יזרעאל: התקבלה חלופה לתכנון הפרדה מפלסית במחלף המוביל

על פי התכנון המקורי של תוואי הרכבת הקלה בוטלו הפניות שמאלה, בעקבות לחץ של המועצה האזורית עמק יזרעאל התוואי בצומת תוכנן מחדש ויתווספו שני גשרים חדשים מעל כביש 77. צילום: חוצה ישראל

פרויקט הרכבת הקלה נמצא בשלבי ביצוע ראשונים בהשקעה של למעלה מ־8 מיליארד שקל. לפני למעלה משנה נודע להנהלת המועצה האזורית עמק יזרעאל כי במחלף המוביל, לא מתוכננת הפרדה מפלסית ולכן על פי התכנון הקיים יבוטלו בו הפניות שמאלה, דבר שיוביל לעומס תחבורתי עצום באזור.
ביטול הפניות שמאלה, הן לכיוון חיפה והן לכיוון נצרת במחלף המוביל לנוסעים בכביש 77, יהפוך את הנסיעה של תושבי האזור כולו לממושכת יותר, מאחר והם יצטרכו לבלות יותר זמן על הכביש.
בעקבות זאת, פעלה המועצה האזורית עמק יזרעאל מול משרדי התחבורה והאוצר, על מנת להשיג תקציב לתכנון וביצוע פתרון לביטול האפשרות לביצוע פניות שמאלה במחלף, באמצעות הפרדה מפלסית.
במהלך השנה האחרונה התקיימו מספר פגישות ושיחות עם חברת 'חוצה ישראל', חברת 'נתיבי ישראל' ומשרדי הממשלה השונים, לקידום הטיפול בנושא. בעקבות העלאת הנושא לסדר היום, אושר תקציב בהיקף של כ-30 מיליון שקל לתכנון המחלף מחדש, בניגוד לתכנון הראשוני כך שיאפשר לבצע פניות שמאלה.
מהנדס המועצה אפיק ונה, לצד יועצים מקצועיים מטעם המועצה, ליוו את תהליך התכנון יחד עם חברת 'חוצה ישראל', על מנת לוודא שניתן מענה הולם לבעיה שנוצרה בצומת.
בשבוע שעבר התקיימה פגישה נוספת בין הנהלת המועצה והגורמים הרלוונטיים, בה הוצגה חלופה המציעה תוספת של שני  גשרים חדשים מעל כביש 77. על פי לוח הזמנים שהוצג למועצה, הקמת הגשרים תסתיים בשנת 2028 במקביל למועד פתיחת הרכבת הקלה. הנהלת המועצה הביעה את תמיכתה בחלופה שהוצגה.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "אנו מברכים על החלופה החדשה שהוצעה, המספקת פתרון ראוי ללא ביטול הפניות שמאלה במחלף המוביל, זאת, באמצעות תכנון וביצוע הפרדה מפלסית. תודה לכל שותפינו שסייעו לקידום הנושא."