עמק יזרעאל: הושק קו תחבורה ציבורית נוסף ביישובי האשכול הצפוני

לאור העלייה בשימוש בתחבורה ציבורית, הושק קו נוסף מהושעיה לרמת ישי. צילום – שאול רחמים

לאחר שנתיים של עבודה אינטנסיבית עם משרד התחבורה הושק קו תחבורה חדש (קו 311) שייתן מענה לתושבי הושעיה היוצאים והשבים, לכיוון רמת ישי. בנוסף לקו החדש, תדירות הקווים 309,310 הוגדלו משמעותית.
מנתוני משרד התחבורה עולה כי ממוצע השימוש בתחבורה ציבורית עלה באופן משמעותי מאז השקת הקווים החדשים וקיימת עליה מתמדת בכמות הנוסעים, מיישובי האשכול הצפוני שבמועצה האזורית עמק יזרעאל.
להשקת קווי התחבורה החדשים קדם תהליך של עבודה מאומצת שערך כשנה, בהובלת המועצה האזורית ונציגי היישובים.
מסלולו של הקו החדש, קו 311, ייסע מהושעיה, דרך מחנה ציפורית וחנתון, עד רמת ישי, בתדירות של 9 נסיעות יומיות לכל כיוון, בימים ראשון עד חמישי.
סגן ראש המועצה אבי סמוביץ', אמר במהלך טקס חנוכת קו האוטובוס החדש ביישוב הושעיה: "אני שמח להיווכח שהעבודה היסודית, תהליכי הלמידה והפתרונות שניתנו, מספקים מענה הולם לצרכי תושבי האשכול הצפוני. אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם משרד התחבורה במחוז צפון ופועלים כל העת לבחינת המצב וביצוע שיפורים ביישובים נוספים".
מנהלת הושעיה – ורדית ליבוביץ': "לאחר שנתיים של עבודה עיקשת ומתמשכת בהובלת סגן ראש המועצה – אבי סמוביץ', התחבורה הציבורית מגיעה לישוב הושעיה!
עד לפני כשנתיים וחצי היה נכנס לישוב אוטובוס בתדירות ובמסלול שלא סייעו לאף אחד מהתושבים, קו זה הופסק ומאז פרוץ הקורונה, למעשה לא היה קו אוטובוס שנכנס לתוך הישוב והתושבים נאלצו לצאת רגלית או עם טרמפים, למחלף הסמוך.
לאחר שהמועצה בחנה את צרכי תושבי האשכול הצפוני – היה ברור שעדיפות ראשונה תינתן לקו תחבורה שיסיע תושבים לרמת ישי וחזרה ואכן, החל מה- 28/8/22 – תושבי הושעיה יכולים לנסוע בתחבורה ציבורית לרמת ישי בקו הנוסע בתדירות של תשע פעמים בימי חול. אנו מקווים שבהמשך יהיו קווים גם ליעדים נוספים".
"התחייבנו לטפל בקידום התחבורה הציבורית ברחבי המועצה ואני שמח שאנו ממשיכים להרחיב את ההיצע הקיים", סיכם ראש המועצה – אייל בצר, "יצירת קווי תחבורה נגישים מאפשרים לנוע בצורה קלה יותר, בהתאם לצרכים המשתנים של כל אחד ואחת. אני מבקש להודות לכל השותפים- בעלי התפקידים והפעילים ביישובים שסייעו לקידום הנושא, למען רווחת כלל התושבים".