עמק יזרעאל: בני נוער יהודים וערבים נאבקים בגזענות באמצעות הקולנוע

הסתיימה תכנית הדגל של המוזיאון – YUAR המפגישה בני נוער יהודים וערבים למאבק בגזענות דרך עשייה קולנועית, תוצרי הפרויקט הוצגו לאחרונה בפסטיבל הסרטים של גרנד רפידס. צילום – אלכסנדר שושקין

בשבוע שעבר נערך אירוע הסיום המרגש של תכנית YUAR לדורותיה, תכנית הדגל של מוזאון עין דור, במעמד סגנית שגריר ארצות הברית – סטפני ל. האלט והנהלת המועצה האזורית עמק יזרעאל. במסגרת הפרויקט שנמשך בחמש השנים האחרונות אותו קיים המוזיאון, בני נוער ערבים ויהודים יצרו קולנוע נגד גזענות.
ממוזיאון עין דור נמסר כי בסיום הפרויקט הנפלא שנמשך חמש שנים, במהלכו נפגשו מעל 400 בנות ובני נוער, יהודים וערבים, מכל האזור לתהליך יצירה משותף. יחד הם יצרו קולנוע נגד גזענות, כאשר העשייה הקולנועית מחזקת ומאפשרת גם עשייה חברתית משמעותית. לתכנית חשובה זו נחשפו אלפי אנשים במהלך השנים, כאשר רק בשנה הנוכחית נחשפו כ-1,500 תלמידות ותלמידים מהאזור, לסרטים שיצרו בני הנוער בתוכנית. הסרטים, אותם יצרו בני הנוער, הוצגו לאחרונה בארה"ב במסגרת פסטיבל הסרטים של גרנד רפידס.

משתתפים בפרוייקט הדו הקיום במוזיאון עין דוראלכסנדר שושקין (1)
משתתפים בפרויקט הדו הקיום במוזיאון עין דור

מהמועצה האזורית עמק יזרעאל ביקשו להודות לצוות מוזאון עין דור, בעבר ובהווה, שיזם, הפיק ועשה רבות למען קיומה של התוכנית ולהצלחתה.
עדי ניסנבאום, יוזמת ומנהלת התוכנית במוזאון עין דור: "תוכנית YUAR חוצת גבולות ומשפיעה לא רק על בני הנוער המשתתפים בה, היא שולחת אדוות המשפיעות גם על סביבתם הקרובה – ממשפחתם דרך חבריהם בבית הספר, המורים והקהילה בה הם גרים. אנחנו נרגשות להיות חלק מהעשייה שעושה את השינוי, אותו נרצה לראות בעולם".