עמק יזרעאל: ביקור משלחת בכירים ממדינות אפריקה ואסיה

המועצה אירחה משלחת של בכירות ובכירים ממדינות אפריקה ואסיה, אורחי מכללת הגליל. צילום: דוברות המועצה

מכללת הגליל, היושבת בנהלל, משמשת מרכז בינלאומי לקידום ופיתוח מנהלים ומנהיגים בתחומי הכלכלה והחברה, על בסיס הניסיון והמודל הישראלי. המכללה, שנוסדה לפני  35 שנים, מקיימת קורסים קצרי מועד לבכירים מחו"ל, במגוון נושאים רחב.
במסגרת קורס לניהול מדיניות ציבורית, המיועד לבכירות ובכירים מהמגזר הציבורי, הם לומדים מספר תוכניות, הכוללות הרצאות וסיורים, על מנת לחשוף את המשתלמות והמשתלמים לשיטות ניהול חדשניות, דיגיטציה וקשרי שלטון-קהילה.
הקורס הנוכחי מונה 22 נציגות ונציגים, ביניהם סגני מושלים, חברות וחברי פרלמנט של ממשלות המחוזות מקניה, מכון התקינה והמל"ג הניגרי, רשות הנמלים של גאנה ומשטרת פיליפינים.  במסגרתו, התארחה המשלחת במועצה האזורית עמק יזרעאל ונפגשה עם הנהלת המועצה ומנהלי אגפים. האורחות והאורחים קיבלו הסבר על חזון המועצה ועל הקשר עם תושבי המועצה ומחלקות המועצה השונות.
"ישראל נתפסת בעיניהם כמושא להערצה, מודל ללמידה ודוגמא ומופת לסיפור הצלחה. זיקתם למקומות הקדושים לנצרות, מהווה כוח משיכה, אף היא, והשילוב בין השניים הנו משמעותי מאוד עבורם. אנחנו במכללה שואפים לשתף אותם בחוזקות שלנו והופכים את המשתלמים לשגרירים נאמנים של ישראל" אמרה שירי סלנט פיין, מנהלת אקדמית במכללת הגליל.
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: ״שמחנו לארח את המשלחת המכובדת מטעם מכללת הגליל ולשתף את חברותיה וחבריה בעשייה של המועצה. הסברנו על אופייה המיוחד של המועצה וצורת השלטון הדו-רובדי וכן, על השתייכותה לאשכול הגליל והעמקים, באופן שדומה לחלוקה למחוזות בארצות מהן הגיעו חברי המשלחת. היה מעניין ומלמד לשני הצדדים!"