עמק יזרעאל: בונים חוסן קהילתי

בשבוע החולף נערכו שני כנסים לחיזוק תחושת החוסן, למתנדבים ובעלי תפקידים ביישובי המועצה

אגף קהילה ורווחה במועצה האזורית עמק יזרעאל מעביר מדי שנה מספר כנסים לבעלי תפקידים, למתנדבות ומתנדבים ביישובים ובצוותי החירום היישובים, שמהותם חיזוק תחושת החוסן ביישוב וחיבור לכל השירותים והמענים שהאגף מציע.
השבוע התקיים בגבעת אלה כנס ראשון מסוגו שמוקדש לקהילה ורווחה על כל היבטיה. הכנס נועד להיכרות עם כלל צוותי ועדות הרווחה ביישובים מחד, והיכרות מעמיקה עם שירותי אגף קהילה ורווחה מאידך
הודות לעבודתן של שתי סטודנטיות לעבודה סוציאלית מהמכללה האקדמית עמק יזרעאל, נערך מיפוי צרכים של כלל ועדות הרווחה בישובים על מנת לבחון לאיזה ידע או כלים הם זקוקים במטרה לטייב את עבודתם, לאור הצרכים שעולים מהשטח. לאחר שהביאו את הצרכים ועל סמך הנושאים שעלו, נבנו המושבים לכנס.
לי יהב, מנהלת אגף קהילה ורווחה במועצה, אמרה: "כנס זה הוא מגדלור לתפיסת העבודה של אגף קהילה ורווחה מאחר שהוא נותן במה לשירותי העבודה הסוציאלית ביישובים, שמשלבים בתוכם עבודה עם בעלי תפקידים, קהילות וחיבור לוועדות רווחה בפרט. למול עיננו הידיעה שרווחת התושבים וביטחונם, מושפעים באופן ישיר מרמת החוסן של היישוב בו הם גרים".
מהמועצה האזורית עמק יזרעאל נמסר: "ישובים שיש בהם ערבות הדדית ואחריות חברתית, הם ישובים שיודעים להתמודד טוב יותר עם אתגרים שונים.
את תוצרי פעילותכם והסיוע שלכם מרגישים היטב ותושבי היישובים יודעים שיש מי שיסייע להם בעת צרה. תודה מקרב לב לכם – המתנדבות, המתנדבים ובעלי התפקידים ביישובים השונים, על תרומתכם הייחודית בתחום מורכב וחשוב זה. תודה לאגף קהילה ורווחה שמוביל ומקדם את ערכי החוסן הקהילתי בשגרה ובחירום ולכל הצוות שהפיק את הכנס".
בנוסף, נערכה הכשרת רוחב שנתית לדוברי צוותי החירום ביישובים בנושא ניהול משברים תקשורתיים, עם המגישה והעיתונאית נטעלי שם טוב. לקחו בה חלק כ-35 דוברים מיישובים שונים ברחבי המועצה, שבעת חירום אמונים על העברת המידע לציבור ופועלים בשיתוף פעולה עם מחלקת הדוברות במועצה.
הכשרה זו הנה פרי שיתוף פעולה בין אגפי קהילה ורווחה וביטחון ומחלקת הדוברות.