עמק המעיינות: תערוכה בהשראת תקופת 'חומה ומגדל'

ביום חמישי האחרון נפתחה באתר 'חומה ומגדל' שבגן השלושה (סחנה) תערוכת אמנות ועיצוב בהשראת חומה ומגדל. תערוכה זו היא תוצר של שיתוף פעולה בין תלמידי מגמת אמנות ועיצוב בבית ספר שק"ד העל יסודי דרכא ומוזיאון 'חומה ומגדל' הנמצא בגן השלושה שמציג את מורשת 'חומה ומגדל' ואת ראשית ההתיישבות בעמק המעיינות.

בתערוכה שני סוגי יצירות: עבודות אמנות – ציורים ופסלים שנוצרו בטכניקות מגוונות ועבודות גרפיות כמו לוגו וכרזות. היצירות משקפות את רוח המקום ואת דרך הסתכלות התלמידים על ההיסטוריה, הנופים, ההתיישבות, הביטחון, החלוצים והערכים שמועברים מדור לדור. רבים מן התלמידים גרים באיזור והם דור שלישי ורביעי להקמת ההתיישבות בעמק.

התלמידים, תלמידי כיתות י"א עברו תהליך חינוכי במהלך הכנת התערוכה. הם ביקרו במוזיאון, למדו על העבר, צילמו וציירו סקיצות ושאבו השראה מן החומר ומן הרוח של התקופה ההיסטורית וחזרו לסדנאות האמנות ולמסכי המחשב בבית הספר כדי לעבד ולעבוד על התוצרים.

יוני צין מנהלת המוזיאון אמרה בטקס הפתיחה: "תערוכה זו עונה על מאוויי האישיים על מגמת הפיתוח של המקום והנגשתו לבני הנוער, אתם – הדור הבא… העמק שלנו, עמק המעיינות יתכן ולא היה נכלל כלל במדינה היהודית לולא נאחזו וקמו בו במהירות עשרה ישובים מבוצרים אשר פתחו את הדרך לבאים אחריהם עד היום הזה והלאה."

יצירות מתוך תערוכת חומה ומגדל
יצירות מתוך תערוכת חומה ומגדל

דליה יוחנן, מנהלת מגמת האמנות בבית ספר שק"ד על יסודי דרכא אמרה: "אחת מאבני הדרך של בית ספר שק"ד דרכא, הוא ערך השיתוף. יצירת שיתופי פעולה בין התלמידים לבין הקהילות והאתרים בעמק המעיינות. וזה בדיוק מה שעשינו כאן… בתערוכה יש 35 עבודות ואפשר להשקיף מן המגדל אל הסביבה, אל החלוצים ואל חייהם. יש תלמידים שציירו, צילמו ועצבו את חיי היומיום והאביזרים, ג'ריקן וחבלי כביסה. יש שטיפלו בחומה, בצריפים, במגדלי שמירה שונים, בנופים מבפנים ומבחוץ… כל התלמידים כולם הביאו משהו אישי, מתוך העולם הפרטי שלהם לתוך המקום המיוחד הזה."

אוצר התערוכה: אלעד ערמון, שדה נחום.
התערוכה פתוחה בימים א – ה בין השעות 10:00-14:00, לפרטים נוספים – משרדי 'חומה ומגדל' 04-6581017.

מנגלים ורמקולים מחוץ לתחום: הפנים החדשות של הסחנה

|

פסח 2024: אז איפה תבלו

|

עברנו את פרעה, נעבור גם את זה?

|