עמק המעיינות: עצרת מחאה של הדייגים מול משרד האוצר

ראש המועצה האזורית עמק המעיינות יורם קרין פנה לשר כחלון: "אני פונה אליך בבקשה להיפגש בדחיפות, כדי למנוע את המשבר ולפעול בהסכמה. אנו מאמינים כי ניתן להגיע להסדרה מוסכמת לרפורמה ארוכת טווח שתעצור את האיום המרחף מעל מקור פרנסתן של אלפי משפחות בישראל ותציל את ההתיישבות ממשבר כבד"

בשבוע שעבר, לאחר עצרת ההמונים שהתקיימה בשטח המדגה של מעוז חיים נפגש ראש המועצה יורם קרין עם יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין ובראשית השבוע הוא נפגש יחד עם יוסי יעיש מזכיר ארגון מגדלי דגים עם ח"כ איתן כבל, יו"ר וועדת הכלכלה, אבו וילן – מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אודי אדירי ראש אגף תקציבים במשרד האוצר וצביקה כהן סמנכ"ל משרד החקלאות.

• "מהלך הורדת המכסים אותו מוביל משרדך יפגע נואשות בענף"

ראש המועצה כתב לשר האוצר ח"כ משה כחלון, אשר עד עתה נמנע מלהיפגש עם נציגי ארגון מגדלי דגים: "ענף המדגה, שהוקם בשנת 1938 מרוכז בעיקר בשטחי מועצה אזורית עמק המעיינות, והוא ענף חקלאות מוביל המייצר כאן כ 70% מדגי הבריכות בארץ. הענף מספק לצרכן הישראלי דגים טריים באיכות גבוהה, ומפרנס אלפי משפחות בעשרות יישובים. הענף מבטיח רציפות של אספקת תוצרת טרייה ואיכותית בעתות שגרה, כמו גם בשעת חירום, והוא פרוס לאורך גבולות המדינה ומהווה מאז קום המדינה חלק חשוב בשימור עצמאותה הכלכלית של הפריפריה הישראלית . בריכות הדגים, המשתרעות על פני כ- 27,000 דונם של נופים פתוחים ובתי גידול מימיים, מהוות עוגן אקולוגי בעל ערך נופי, תיירותי וסביבתי רב. מהלך הורדת המכסים אותו מוביל משרדך יפגע נואשות בענף ויביא לסגירתו, לפיטורים ואבטלה של מאות אנשי מדגה ועוד מאות רבות מועסקים העובדים בכל השירותים הנלווים כמו בתי האריזה, חברות המזון, המעבדות, חברות השינוע וההובלה וחברות השיווק. צעד זה יגרום לפגיעה אנושה בהתיישבות אצלנו בעמק שבדצמבר השנה נכנסת לשנת השמונים להתיישבות 'חומה ומגדל' בעמק ובמדינת ישראל. ארגון מגדלי דגים ביחד עם התאחדות החקלאים יזם תכנית עבודה מקיפה שתשמר את פעילות הענף ואף תביא ליכולות צמיחה עתידיות. אנו מאמינים כי ניתן להגיע להסדרה מוסכמת לרפורמה ארוכת טווח שתעצור את האיום המרחף מעל מקור פרנסתן של אלפי משפחות בישראל ותציל את ההתיישבות ממשבר כבד. אני פונה אליך בבקשה להיפגש בדחיפות, כדי למנוע את המשבר ולפעול בהסכמה."
היום, יום לפני יציאת הכנסת לפגרת הקיץ, עולים הדייגים לעצרת מחאה מול משרד האוצר והכנסת תחת הכותרת – 'בשבילי – דג ישראלי', בה בין היתר יגישו לחברי הכנסת והבאים בשעריה דגים טריים עשויים על האש. ארגון מגדלי דגים מכין 120 אריזות דגים שגדלו בבריכות הדגים בעמק המעיינות ויחלקו אותן לחברי הכנסת והשרים עם אגרת בה הם מבקשים: אל תתנו לייבש את החקלאות בישראל !".

הדייגים זכו במהלך עצרת המחאה לתמיכה של חברי הכנסת איתן כבל, סתיו שפיר ואיתן ברושי.

עוד כתבות שאולי יעניינו אותך: