עמל רמת דוד: חגיגה מרגשת למתנדב האהוב בן ה-97

חברי צוות, תלמידים, מדריכים וחונכים מעמל רמת דוד באו לחגוג יום הולדת עם אפריים וולדנר, ניצול שואה שהתנדב בבית הספר כ- 34 שנים.  צילום: עמל רמת דוד

בבית הספר עמל רמת דוד (קמפוס למקצועות התעופה) מתנדב מזה כ- 34 שנה, אדם מיוחד מאוד בשם אפריים וולדנר. אפריים הוא ממקימי ביה"ס, ניצול שואה ושורד יחד עם אחיו שנפטר בינתיים, והצליח להקים את משפחתו בארץ ישראל, יש לו שני ילדים, שבעה נכדים, ותריסר נינים.  (אשתו נפטרה לפני 17 שנה). אפריים הקים את קיבוץ געתון ומראשוני מקימי נצרת עלית (נוף הגליל היום). הוא שרת בקבע בחיל האוויר כנהג ומתדלק מטוסים. מאז שפרש היה איש אחזקה בבית הספר ובתום עבודה זו החל להתנדב עד היום.
אפריים הגיע מידי בוקר בחיוך רחב ובאהבה גדולה לפגוש את התלמידים והצוות אשר מהווים לו אושר ושמחה מידי יום, היה אחראי על ספריית ביה"ס עוזר באהבה למורים ודואג להצלחת התלמידים, מצלם דפים וחוברות, דאג למשוך ארוחה חמה לתלמידים ומהווה עמוד תווך של ביה"ס, מודל לחיקוי בנתינה ואהבת חינם בענווה. שימש כעד במשלחת תלמידים לפולין, וכל טקס יום זיכרון הוא הנואם הראשי בבית הספר.
מאז ששבר את האגן לפני שנתיים מצבו הידרדר ועבר לבית האבות 'עין דור'. כל יום משוחחים איתו בטלפון ומידי שבוע ואפילו פעמיים בשבוע באים לבקר אותו מבית הספר, גם מורים וגם תלמידים.
ביום ראשון חגג אפריים 97 חורפים. מידי שנה חוגגים ביחד איתו בבית הספר, אך אתמול הגיעו צוות בית הספר, מדריכים וחונכים לשמח את אפריים בבית האבות 'עין דור', ביחד עם משפחתו. אלמוג כהן, תלמיד שכבה יא בא לבקר אותו אמר שהתרגש מאוד לראות את אחד האנשים האחרונים שהקימו את המדינה.
יואב ברבי, מנהל בית הספר: "אפריים אדם טוב לב וירא שמיים אהוב מאוד ואוהב מאוד, ועבורנו הוא סמל למורשת ביה"ס הספר .בחודשים האחרונים חלה הידרדרות במצבו הבריאותי וגם הנפשי אך אנחנו מלווים אותו כל הזמן ורואים בו את גולת הכותרת של בית הספר ואנחנו שמחים שיש לנו את הזכות לחגוג איתו את יום הולדתו."