עיריית בית שאן בפנייה לרכבת ישראל: הוסיפו רכבות בשעות הערב המאוחרות

הנימוק לבקשה, קיומם של פסטיבל הקיץ בעיר, ויריד הסקיתומרקט , הצפויים למשוך מבקרים רבים לעיר בשעות הערב והלילה

עיריית בית שאן שלחו השבוע מכתב אל מיה אלקבץ, מנהלת אגף הרכבת במשרד התחבורה ובו בקשה להאריך את שעות פעילותה של הרכבת בקו בית שאן – חיפה בחודשי הקיץ ובחול המועד סוכות.
הנימוק העיקרי לבקשה הוא קיומו של פסטיבל קיץ בעיר, שבמסגרתו ייערך בכל ערב המופע האורקולי המרהיב "לילות שאן" בגן הלאומי, הצפוי למשוך אורחים רבים לעיר, לרבות מחיפה והסביבה, כאשר במוקד – יריד הסקיתומרקט שיפעל בעיר בחודשים יולי ואוגוסט מדי יום חמישי (זו השנה השביעית) שיכלול: מופעים, דוכני אוכל, אומנות, מתחם ילדים ולראשונה אף מתחם צעירים ופסטיבל בירות בוטיק.
זאת ועוד, בחוה"מ סוכות יתקיים בעיר ובגן הלאומי פסטיבל אסיף הכולל מגוון פעילויות ומופעי ערב ואף הוא מהווה מוקד משיכה לאורחים רבים, אשר על פי ניסיון העבר מגיעים מכל רחבי הארץ.
יצוין, כי בשנה שעברה, בעקבות פניית צוות התיירות העירוני, בשיתוף רכבת ישראל ורשות הטבע והגנים, הופעלו רכבות מאוחרות בימי חמישי בחודשי הקיץ וגם במהלך חוה"מ סוכות, אלא שעקב פניה מאוחרת וקשיי תיאום ופרסום, מספר הנוסעים ברכבות המאוחרות לא ענה על הציפיות וכן ההיצע של הרכבות היה גדול מן הביקוש להן.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


השנה, כחלק מהפקת הלקחים משנה שעברה, יזמו צוות התיירות העירוני ומרכז הצעירים, שיתוף פעולה עם אגף השיווק של רכבת ישראל ועם רשות הטבע והגנים לפרסום ושיווק הפעילויות מבעוד מועד.
בנוסף, שכרה עירית בית שאן את משרד יחסי הציבור 'אורנה בן חיים' במטרה לפרסם ולשווק את יריד הסקיתומרקט, לילות שאן ופסטיבל אסיף, ברמה הארצית ולמשוך קהל תיירותי מרחבי הארץ. בפגישה עם אתי פינקלשטיין מרכבת ישראל, התקבלה הסכמה עקרונית לתמוך בפעילויות אלה, במידה שיאושרו הרכבות המאוחרות.
בנוסף, צוות התיירות העירוני בהובלת מנכ"ל הרכבת לשעבר בועז צפריר העלו סיבה נוספת לצורך בהארכת שעות הפעילות של הרכבת: יציאת בני נוער וצעירים מבית שאן לבילוי ערב בחיפה. כיום, הרכבת האחרונה לבית שאן, יוצאת מחיפה ב- 21:13. הבקשה היא להוסיף עוד שלוש רכבות, כאשר האחרונה תצא ב24.13. "כמובן שרכבות אלו ישרתו את כלל היישובים על ציר רכבת העמק ויתרמו להנגשת מוקדי הבילוי במטרופולין חיפה, להרחבת אפשרויות הבילוי שלהם ולחזרתם הבטוחה הביתה", ציינו הגורמים בעיריית בית שאן.