עיצום כספי בסך של יותר מחצי מיליון שקלים על תחנת דלק שזיהמה את האוויר

במסגרת סיורי פיקוח שביצע מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה במהלך 2020 ו-2021 נמצא כי בתחנת הדלק שפועלת בשטח הקיבוץ גניגר לא הותקנו מערכות מישוב אדים. צילום: דוברות המשרד להגנת הסביבה

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום כספי בסך 548,520 שקל על תחנת דלק שפעלה בשטח קיבוץ גניגר שבעמק יזרעאל, בשל הפעלת התחנה באופן שזיהם את האוויר בשטח הקיבוץ.
במסגרת סיורי פיקוח שביצע מחוז צפון של המשרד להגנת הסביבה במהלך 2020 ו-2021 נמצא כי בתחנת הדלק שפועלת בשטח הקיבוץ גניגר לא הותקנו מערכות מישוב אדים בשלבים 1 ו-2, בניגוד להוראות המופיעות בתקנות אוויר נקי.
אדי הדלק מורכבים ממגוון רב של תרכובות כימיות שמכילות חומרים רעילים ומסרטנים שמסכנים את בריאות הציבור. ההתקנה של מערכות מישוב אדים היא קריטית בתחנות הדלק, שכן הן מונעות דליפה ופליטה של אדי דלק לאוויר.
אי התקנה של מערכות אלו עלולות לגרום לשחרור אדי דלק לאוויר, מה שעלול להוביל לפגיעה קשה באיכות האוויר. פגיעה זו עלולה לסכן את בריאות משתמשי הדרך והתושבים במקום.
בעקבות פעולות האכיפה של המשרד, הקיבוץ השבית את משאבות הבנזין בתחנה.
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר: "המשרד להגנת הסביבה ימשיך לבצע פעולות אכיפה כנגד מפירי התקנות, במטרה למנוע זיהום אוויר ולשמור על בריאותו של הציבור בישראל".