עו"ד אילן וקנין: "אמשיך לשמור על הציביון היהודי של עפולה"

יממה לאחר החלטת בג"צ בנושא מכרז הקרקעות בעפולה עלית, עורך דין אילן וקנין מתייחס בהרחבה לפסיקה ואומר לעמקניוז: "בית המשפט העליון אכן קיבל את הטענה העיקרית בדבר התכססנות האסורה שהביאה לפגיעה בשיווין בין המציעים"

החלטת שופטי בית המשפט העליון אמש, הובילה לאינספור שיחות טלפון לעורך דין אילן וקנין שהוביל את העתירה כנגד המכרז במורדות גבעת המורה. קולגות, פוליטיקאים ותושבים התקשרו וסימסו לשאול על משמעות ההחלטה והשלכותיה. בתגובה מפורטת לאתר עמקניוז אמר היום עו"ד וקנין: ״בית משפט העליון קבע כי דין הערעור להתקבל חלקית, במובן זה שנקבע כי: ׳אין לפסול את המכרז בכללותו, ובין ההצעות הזוכות ייפסלו רק אלה שמציעיהן משתייכים לקבוצת מוקארי.׳
מכאן, שבית המשפט העליון אכן קיבל את הטענה העיקרית בדבר התכססנות האסורה שהביאה לפגיעה בשיווין בין המציעים. צר לי שבית המשפט לא קיבל את הטענה הנוספת שהתקבלה על ידי נשיא בית המשפט המחוזי כי הפגם שנפל בניסוח מחייב את ביטולו. החלטת שופטי העליון מוכיחה כי הצלחתי להוכיח מעבר לכל ספק את תיאום המחירים הפסול שנעשה בין חברי אחת הקבוצות ובכך להדוף את הקבוצה הגדולה ביותר המהווה כמחצית מכלל הזוכים במכרז. אמשיך לשתף פעולה באופן הדוק עם מטה המאבק לשמירת צביונה היהודי של עפולה ובהזדמנות זו אני מודה לכל אחד ואחד מהאזרחים הטובים, בני עפולה שנטלו חלק במאבק והפגינו אזרחות״.