סמוך לטבריה: הושלמה הריסת המתחם בו פעל בית הבושת

במתחם הצמרים בו פעל בית הבושת נמצא בנוסף כלב מסוג פיטבול ללא תעודות וללא חיסונים ופגר של חתול. צילום: ארכיון

המחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז צפון באמצעות עו"ד פנינית נוה ובשיתוף עם גופי אכיפה אזרחיים ערכו ביום בשבוע שעבר מבצע אכיפה משולב נגד מתחם ובו 14 צימרים בישוב נוה עובד שעל יד פוריה, בו על פי החשד מתקיימת פעילות של בית בושת ופעילות עבריינית נוספת. יצוין, כי לאורך השנים מבוצעות במקום עבירות של שימוש לא חוקי בקרקע חקלאית ובקרקע למגורים תוך פלישה לשטחי מדינה (רשות מקרקעי ישראל) ותוך בנייה בלתי חוקית וללא קבלת היתרים.
צו הפסקה שיפוטי שהוציאה הועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק הירדן עוד בראשית 2016 לא נאכף. במסגרת המבצע נערך חיפוש על ידי כלל גורמי האכיפה ונתפסו בין היתר הממצאים הבאים: במקום נמצא כלב מסוג פיטבול ללא תעודות וללא חיסונים ופגר של חתול במתחם והלוכד כלבים לקח את הכלב ואת הפגר. – מס הכנסה: נמצא במזומן סך של 6600 ₪ וצ'ק על סך 2500 ₪ ובמהלך הביקורת נמצא עוד 350 ₪ שלא נרשמו בפנקסי חשבוניות/ קבלות. – משטרת ישראל: עצרו 3 נשים ושחררו אחרי שנגבתה התייחסותן. כמו כן, נמצאו 6 מצלמות הפרוסות במקום מחשש לפעילות של בית בושת ו-DVR.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


סמוך לעריכת המבצע החל הפולש, מפעיל המתחם, לבצע הריסה עצמית חלקית של ארבעה צימרים והיום הושלמה הריסת הצימרים בשטחי המדינה, וזאת באמצעות רשות מקרקעי ישראל ובהסכמת הפולש. המבצע לווה על ידי מתפ"א (מנהלת תאום פעולות אכיפה), ולקחו בו חלק רשות מקרקעי ישראל – חטיבת השמירה על הקרקע, רשות המיסים, המשטרה הירוקה, יחידת הפיצו"ח, חברת חשמל, רשות הטבע והגנים והועדה המקומית לתכנון ובנייה עמק הירדן.
עו"ד פניני"ת נוה, ממונה על אכיפה אזרחית במחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז צפון, מסרה כי מבצע זה מהווה דוגמא לשילוב זרועות ואיחוד כוחות של רשויות מינהל ואכיפה מהתחום האזרחי, מינהלי ופלילי וכי פעילות האכיפה במחוז הצפון תמשך בנחישות על מנת למנוע הפרות חוק והשתלטות על קרקעות מדינה.