'סיפור על אישה אחת': הרצאה מרתקת של שירה איסקוב בעמק יזרעאל

500 משתתפים התכנסו באולם המופעים של יפעת לשמוע את הרצאתה של שירה – שנערכה במסגרת אירועי יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כלפי נשים במועצה האזורית עמק יזרעאל

בשבוע שעבר ציינו ברחבי הארץ ובעולם את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות כנגד נשים. הנתונים מזעזעים והמספרים מדברים בעד עצמם; מתחילת השנה נרצחו 22 נשים.
החשיבות של העלאת המודעות לתופעה ושל המאבק באלימות נגד נשים, עולה ביתר שאת משנה לשנה, נוכח הנתונים הקשים.
לרגל שבוע המאבק באלימות כלפי נשים התקיימו מספר אירועים במועצה האזורית עמק יזרעאל, מתוך כוונה לעורר ולהעלות את המודעות לתופעה. הרצאתה של שירה איסקוב, 'סיפור על אישה אחת', שהתקיימה באולם המופעים ביפעת בהשתתפות כ-500 אנשים. שירה סיפרה בגילוי לב, באופן ישיר ובלתי אמצעי על החוויה שעברה, על הסימנים שהיו לאורך הדרך ועל הדרך הבחירה להיחשף, להתמודד ולשתף בסיפורה.
לאחר מכן, נערך שיח מקצועי ממוקד בהשתתפות מנהלת אגף קהילה ורווחה במועצה- לי יהב, קצין נפגעי עבירה במחוז צפון של משטרת ישראל- אייל מרגי, מנהלת המרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות- יסמין אוסטרובסקי ומנהלת הרשות לביטחון קהילתי- אוריה ספיר.
המועצה לקחה חלק בקמפיין ארצי בשיתוף מרכז השלטון המקומי תחת השם- הקשיבי בקולך. הקשיבי בקולי. חמש נשים שנרצחו, "חזרו לחיים" בטכנולוגיה חדישה כדי להעלות את המודעות לזוגיות מסוכנת ופרידה בטוחה. מטרת הקמפיין להכיר את הסימנים לזוגיות מסוכנת ואת הדרכים לפרידה בטוחה.
עלה קמפיין דיגיטל מקומי בנושא אלימות במשפחה. לאלימות במשפחה גוונים שונים וסוגים שונים, היא חוצה מגזרים, מגדר ומצב סוציואקונומי ופוצעת את כל מי שחשוף אליה. מטרתו להציף את הנושא ולקרוא לכל מי שחווים אלימות במשפחה או עדים לאלימות כזו, לא להישאר עם זה לבד ולפנות למרכז לשלום המשפחה ומניעת אלימות באגף קהילה ורווחה במועצה.
בנוסף, נערכה ההצגה "מרוב אהבה" לעובדי המועצה האזורית וביישובי המועצה השונים נערכו סדנאות בנושא חברות וזוגיות, בהובלת מחלקת יישובים.
אייל בצר, ראש המועצה האזורית עמק יזרעאל: "על כולנו, גברים ונשים כאחד, מוטלת החובה להירתם ולהתגייס למאבק באלימות נגד נשים, זה צו השעה. זו לא תופעה המתרחשת בשולי החברה ולא ייתכן שנשים וגברים יחיו בפחד וילדים יהיו חשופים לאלימות בביתם."

במועצה פועל המרכז למניעת אלימות במשפחה באגף קהילה ורווחה, תוך שמירה על חיסיון מוחלט. לייעוץ ומתן מענה ניתן לפנות לטלפון:04-6520066/7.