סיבה טובה להעלים ממס הכנסה? "הלקוח לא ביקש קבלה"

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רחב היקף בעפולה ובסביבה. בעסק בבית שאן נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה בקופה. בעל החנות בתגובה "יכול להיות שהעובדת גנבה ממני את הכסף". המחשה: צילום ע"י אנה לוינזון – אתר פליקר

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת רישום הכנסות בעפולה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה עפולה, נערכו 146 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 11% מהם לא רשמו הכנסות כדין.
בביקורת שנערכה אצל רצף שעבד באתר בבית שאן נמצא כי הוא לא רשם 10,000 ₪ שנתקבלו במזומן. הרצף טען "הלקוח לא ביקש קבלה". התיק הועבר למחלקת תביעות להמשך טיפול. בעסק נוסף בבית שאן נבדקה ניירת עסקית שהעלתה כי בעלת המקום לא רשמה הכנסות של כ- 20,000 ₪. בעלת החנות בתגובה "אין לי מה לומר".
בחנות אופנה בעפולה ביצעו המבקרים השוואה בין ספרי החשבונות לבין רשימה שהייתה בקופה בה אוזכרו כל המכירות בחנות. מהשוואה זו עלה כי במקום לא נרשמו כ- 5000 ₪. אצל בעלת מקצוע בתחום היופי בעפולה גילו המבקרים כי פדיון יום הביקורת שעמד על כ- 2000 ₪ מתשעה לקוחות שונים לא נרשם בספרי העסק.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


בעלת העסק הסבירה "שכחתי להביא את הפנקס היום".  ביקורת במשרדו של עורך דין מעפולה העלתה כי הוא לא רשם צ'ק והפקדה בנקאית בסכום כולל של כ- 44,000 ₪. עורך הדין טען "לא יצא לי להיכנס לחשבון הבנק".
בעסק נוסף בבית שאן נערכה קניית ביקורת שלא נרשמה בקופה. בעל החנות בתגובה "יכול להיות שהעובדת גנבה ממני את הכסף". המבקרים הגיעו לאיש מקצוע שביצע עבודות בעפולה.
בתחילה טען האיש כי הוא שכיר ומסר למבקרים את שם המעסיק. המבקרים יצרו קשר עם המעסיק וזה טען כי הוא אכן עובד אצלו אך נמצא ביום חופש. לאחר מכן התברר כי הוא עובד עצמאית בהרכבת שיש ומקבל 500 ₪ ליום.
המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור, במסגרת המדיניות להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תוכנית 'הזנק להנדסאים' במכללה הטכנולוגית נוף הגליל מעניקה לסטודנטים מעטפת ייחודית

|

מתאים לכם לעצב לעצמכם את העתיד כבר היום?

|