נצרת עלית: נמנעה פגיעה קשה בתקציב העירייה

בעקבות לובי שהפעיל רונן פלוט בכנסת, ועדת הכספים ביטלה את הוצאתה של נצרת עילית מרשימת הערים הזכאיות למענקים תחת ההגדרה "עיר עולים"

העיר נצרת עילית עלתה השנה בדירוגה הסוציו-אקונומי מאשכול 5 ל- 6 ולמרות שהעלייה מצביעה על מגמה חיובית, מבחינת תקציבי העירייה המשמעות היא ירידה בהיקף תקציבי הממשלה המוענקים לרשות על רקע מצבה הכלכלי.
הדירוג מתבסס על שורה של קריטריונים ובתוכם מספר התושבים העולים. נצרת עילית שהייתה בקטגוריה "עיר עולים" ירדה בשנים האחרונות בהיקף קליטת העולים ונתון זה  גרם בין היתר לעלייתה בדירוג הסוציואקנומי. בשבוע שעבר הונחה על שולחנה של וועדת הכספים הצעה להגדיר מחדש את רשימת הערים הזכאיות להטבות ולהעלות את הרף להגדרה "עיר עולים" לערים המדורגות עד אשכול 5 בלבד. נצרת עילית, על פי הצעה זו, אמורה הייתה להיות מחוץ לרשימה. ההשלכות הכלכליות להחלטה זו היו מסתכמות בפגיעה של למעלה מ 10 מיליון שקלים בתקציב העירייה לשנת 2017.
מיד לאחר שנודע  על כוונת וועדת הכספים לאשר את ההצעה, נכנס לתמונה ראש העיר רונן פלוט והפעיל את השדולה שהוקמה למען העיר בכנסת. יו"ר השדולה, ח"כ יואב קיש פתח במכבש לחצים על וועדת הכספים וביחד עם חברי כנסת נוספים ובתוכם, איתן כבל, איתן ברושי, בוז'י הרצוג, אורלי לוי והרב משה גפני, הצליח לשכנע את חברי הוועדה לבטל את הגזירה.
ברגע האחרון, בשעה אחת וחצי לפנות בוקר נתבשר ראש העיר פלוט כי המאמץ הניב את התוצאות והגזירה בוטלה. "אני רוצה להודות לשדולה למען נצרת עילית ולכל חברי הכנסת שנרתמו לסייע, זה היה מאמץ יוצא דופן ואני שמח שהצליח ברגע האחרון", אמר פלוס והוסיף כי אילו הייתה מתקבלת ההצעה , תקציב העירייה לשנת הכספים 2017 היה ניזוק בלמעלה מ – 10 מיליון שקלים.

חייו של מטופל ניצלו בזכות עירנותו של דימותן בכללית

|

קבוצת נילית מכריזה על שיתוף פעולה אסטרטגי עם קבוצת Shenma הסינית

|

״לאמת יש רק צד אחד והיא יצאה לאור היום״

|