נצרת עלית: משבר חריף פרץ בין עובדי מפעל מג"מ בטיחות לבין ההנהלה

המשבר פרץ לאחר שהנהלת המפעל הפסיקה את הפרשות כספי הגמל והפנסיה של העובדים ושילמה משכורות חלקיות בגובה 40% בלבד

משבר חריף פרץ במפעל מג"מ בטיחות בנצרת עלית בין עובדי המפעל לבין ההנהלה בעקבות הפסקת הפרשת כספים לקופות הגמל והפנסיה של העובדים עקב מצוקה קשה בתזרים מזומנים של המפעל. בעקבות זאת 38 עובדי המפעל, מרביתם תושבי נצרת עילית, נאלצו לקבל החודש משכורת חלקית בשיעור של 40 אחוזים בלבד.
לאחר שהניסיון להגיע להסכמה עם ההנהלה המפעל כשל, הכריזה ההסתדרות על השבתת המפעל. במסגרת המאמץ לפתור את המשבר, יו"ר מרחב העמקים בהסתדרות לאון פרץ רתם את ראש העיר של נצרת עילית רונן פלוט לסיים את המשבר לפני החג ולוודא כי העובדים יקבלו את המשכורות והתשלומים המגיעים להם כחוק.
"לאחר שהוכרז על סכסוך עבודה ומשלא נותרה ברירה הוחלט בשיתוף עם ועד העובדים להשבית את המפעל וזאת עד אשר הנהלת המפעל תשנה את עמדותיה ותשיב לעובדים את הכספים המגיעים להם כחוק" מסר פרץ בתגובה.


"מדובר במפעל שמהווה מקור פרנסה לעשרות עובדים תושבי נצרת עילית ולנו יש אינטרס מובהק לא רק בסיום המשבר אלא גם להביא את המפעל בחזרה למסלול של צמיחה על מנת שיקלוט עובדים נוספים"


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


כאמור פלוט שנרתם מיד, קיים ביום שני השבוע ישיבה דחופה עם הנהלת המפעל ויו"ר המרחב בהסתדרות לאון פרץ. "זה מצב בלתי נסבל כשאתה לא יודע אם המשכורות שלך תכנס בזמן ובתקופת החגים הבעיה חמורה עוד יותר, העירייה תעשה כל מאמץ לסייע יחד ובשיתוף פעולה מלא עם ההסתדרות שמייצגת את העובדים ופועלת ללא לאות על מנת לסייע להם " אמר פלוט.
עוד במהלך הישיבה התקשר פלוט לשר הכלכלה אלי כהן והציג בפניו את הבעיה."מדובר במפעל שמהווה מקור פרנסה לעשרות עובדים תושבי נצרת עילית ולנו יש אינטרס מובהק לא רק בסיום המשבר אלא גם להביא את המפעל בחזרה למסלול של צמיחה על מנת שיקלוט עובדים נוספים " הסביר פלוט. בשיחה עם שר הכלכלה סוכם כי בקשת המפעל לקבלת הלוואה באמצעות הועדה לעסקים במצוקה תבחן על ידי הגורמים המקצועיים בהליך מזורז.
הנהלת המפעל מצידה הודיעה בתחילת השבוע על התקדמות משמעותית במציאת משקיע רציני שיכנס למפעל ויהיה שותף בתהליך הבראתו.