נכנסים לפעולה: הבוגרים מעפולה והגלבוע שיפעילו כלי טיס מאוישים מרחוק

סג"ם מ' מעפולה וסג"ם י' מהגלבוע: בין מסיימי קורס מפעילי כטמ"ם היוקרתי של חיל האוויר. "זה קורס מאוד עמוס, אתה בעיקר לומד תוך כדי תנועה מה זה התפקיד המיוחד הזה", אומר סג"ם י'. צילום: דובר צה"ל

סג"ם מ', בן 20 מעפולה

היום נערך טקס סיום קורס מפעילי כטמ"ם (כלי טיס מאויש מרחוק) מספר 41 בבסיס חיל האוויר פלמחים. הטקס נערך בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, מפקד בסיס פלמחים, תת-אלוף עומרי דור וקצין תותחנים ראשי, תת-אלוף נרי הורוביץ.
מערך הכטמ"ם של חיל האוויר הישראלי הוא המוביל בעולם ביכולותיו המבצעיות ובטכנולוגיות בהן הוא משתמש. בבית הספר למפעילי כטמ"ם עברו החניכים הכשרה של שישה חודשים, במסגרתה למדו על כלי הטיס המאוישים מרחוק, יסודות ההטסה ועברו קורס פענוח מתקדם ומשימתי.
בין המסיימים, סג"ם מ', בן 20, שמתגורר בעפולה.
חוויה שזכורה במיוחד לסג"ם מ' מהקורס היא ההסלמה במבצע "מגן וחץ": "היו צריכים אותנו באמת והרגשנו משמעותיים, לקחתי חלק והיית שותף וזה העלה לי מאוד את המוטיבציה".

סג"ם י' מהגלבוע
סג"ם י' בן 20 מהגלבוע

סג"ם מ' מסכם את הקורס: "זה עבר מהר, למדתי עוד על עצמי וכמה חשוב לחתור לעצמאות. כמו כן למדתי לסמוך ולעבוד עם אנשים".
יחד עם סג"ם מ', סיים את הקורס סג"ם י', בן 20, המתגורר ביישוב במועצה אזורית הגלבוע. סג"ם י' מספר על הבחירה בשירות משמעותי: "הגשמה עצמית זה דבר שחשוב לי וגם היה בי רצון להיות טוב. בנוסף הניעו אותי גם ערכים של ציונות ואהבת המולדת מהבית". למפגש משפיעים, מפגש בו מסיימי הקורס מזמינים את הדמות אשר הכי השפיעה עליהם במהלך חייהם בחר סג"ם י' להביא טייס מסוקים: "הוא ליווה אותי לאורך כל השירות, עוד מהגיבוש טיס".
סג"ם י' מסכם את הקורס: "זה קורס מאוד ממקצע ועמוס, אתה בעיקר לומד תוך כדי תנועה מה זה התפקיד המיוחד הזה וכל יום שעובר הרחבתי את הידע יותר ויותר".

מרגש: פינת ההנצחה של ליאב

|

"כשראיתי את החורבות הרגשתי מושפל. זה היה מראה מעליב ברמה האישית והלאומית"

|