נגמר בנס: בית במרחביה כמעט ונשרף בגלל ספוג קטן

מרלן נוי, תושבת המושב מרחביה צבעה אדנית קטנה עם ספוג צביעה ייעודי ולאחר מכן הותירה אותו בשקית. ככל הנראה, ריאקציה של הספוג הובילה בשעת לילה מאוחרת להתלקחות ובעירה בקומה הראשונה בביתה, שכבתה אך הותירה נזק לבית, "ביום שאחרי חשבנו בעיקר שהיה פה נס אמתי ולא ברור לנו איך האש כבתה לבדה", סיפרה מרלן

בני הזוג מרלן ועמיר נוי, תושבי שכונת הגורן במושב מרחביה שבעמק יזרעאל לא תיארו לעצמם שצביעת אדנית פשוטה ושגרתית תוביל לבעירה בביתם, ושרק בדרך נס הסתיימה בנזק קל.
בבוקר יום שני השבוע החלה מרלן בצביעת אדנית עץ מעוצבת, אותה בנה בעלה עמיר. היא עשתה שימוש בצבע הנקרא "שמן חודרני לעץ". את הצביעה עצמה היא ביצעה באמצעות ספוג צביעה מיוחד וייעודי, המומלץ לשימוש בצביעת עץ, דקים, פרגולות ועוד.
בתום הצביעה הכניסה מרלן את הספוג לשקית והניחה אותו במחסן הבית בקומה הראשונה, לצד ציוד רב. הפעולה הטבעית והפשוטה הזו התבררה כמסוכנת, לאחר שבשעות הלילה החל מעין תהליך ריאקציה שהוביל לבעירה גדולה בחדר.

• "אירוע שכזה מוכיח לי שחייב לקרוא לעומק את האותיות הקטנות"

"הבית היפה שלנו כמעט ונשרף והכל בגלל ספוג קטן, ספוג בצבע שהתלקח לאיטו במחסן שלנו" סיפרה מרלן, "אחרי הצביעה השארתי את הספוג בכדי שאמשיך בצביעה יום אחרי. הנחתי את הספוג בשקית ושמתי במחסן. ככל הנראה הייתה ריאקציה והספוג החל להתלקח בשעות הלילה. רק במזל לא נשרף כל הבית.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


המחסן שלנו היה מלא פחי צבע דליקים, 'אמגזית', רהיטי עץ, חליפות צלילה מגומי והכל היה יכול להתלקח. הציור הראשון שציירתי ספג את השריפה. אני חושבת שמרבית חובבי הצביעה והיצירה לא ממש קוראים את האותיות הקטנות, אבל אירוע שכזה מוכיח לי שחייב לקרוא לעומק, אחרת יכול להיגרם נזק בלתי הפיך.
המסקנה שלי היא פשוט לא להשאיר ספוג טבול בצבע. ברגע שמסיימים לצבוע, פשוט להכניס את הספוג או המברשת לדלי מלא מים – בדיוק כמו הוראות השימוש על גבי הקופסא. לצערי במקרה הזה אני לא יכולה לבוא בטענות ליצרן".



הסיפור הזה יכול היה להיגמר אחרת, עם התפשטות של להבות לכל חלקי הבית, ופגיעה בנו ובכלב האהוב שלנו. יש בקומה הזו ציוד רבב שיכול היה להתלקח תוך זמן קצר. לקח לי זמן רב להתאושש מהמחשבה מה יכול היה לקרות


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]

בנזק שנגרם לקומת המחסן הבחין לראשונה הבעל עמיר. הוא השכים קום ולאחר שמרלן העירה את תשומת לבו לריח שריפה, הוא מיהר לקומה ושם הבחין בשארית הפיח של הבעירה, ששככה בדרך נס. גם כלב המשפחה, צ'ומפי, שמשתכן בקומה, לא נפגע.
"חלק נכבד מהקומה היה שחור לחלוטין בעקבות הבעירה", סיפרה מרלן, "במשך שעות ארוכות ניקינו אותה ועתה נצטרך לצבוע מחדש, עם צבע מתאים, בכדי למנוע ריאקציה נוספת ופגיעה בריאותית. ביום שאחרי חשבנו בעיקר שהיה פה נס אמיתי ולא ברור לנו איך האש כבתה לבדה.
אין לי ספק שהסיפור הזה יכול היה להיגמר אחרת, עם התפשטות של להבות לכל חלקי הבית, ופגיעה בנו ובכלב האהוב שלנו. יש בקומה הזו ציוד רב שיכול היה להתלקח תוך זמן קצר. לקח לי זמן רב להתאושש מהמחשבה מה יכול היה לקרות. אני אדם חיובי ומאמינה שהייתה פה השגחה אמיתית", סיכמה מרלן.