מתלבטים איזו עגלת תינוק לרכוש? הכתבה הזו עבורכם

רכישת עגלה לתינוק כרוכה בהוצאה כספית לא מבוטלת עבור ההורים, אך מצד שני היא מעניקה להם הזדמנות להקל באופן דרמטי על איכות החיים בחודשים הראשונים עם הילד. אז איך בוחרים אותה בצורה נכונה ובלי לחרוג מהתקציב? הנה כמה טיפים חשובים. המחשה: צילום ע"י פיקסהביי

הורים לילד ראשון חייבים לקנות עגלה שתשמש אותם למשך מספר חודשים לפחות. עגלת התינוק מלווה את ההורים מרגע הלידה, דרך השבועות הראשונים ועד שהילד לומד ללכת. בין לבין היא גם עומדת לרשות ההורים בתוך הבית או כאשר הם מנסים להרדים את העולל ברחובות העיר והשכונה. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בהוצאה ממוצעת של כמה אלפי שקלים לפחות ולכן כדאי להשקיע זמן ומחשבה בהשוואה בין הדגמים הקיימים.

• מה ההבדל בין סוגי עגלות?

בשלב הראשון צריך לשים לב להבדלים בין סוגי עגלות. פילוח בין דגמים לפי סוג העגלה מסייע להורים לבצע סינון כללי ולהתמקד במה שרלוונטי עבורם. יש כמובן הבדל בין עגלת יחיד לעגלת תאומים, אך רצוי להתייחס להבדלים בין עגלה משולבת ומודולארית. עגלה משולבת מורכבת משני חלקים בסיסיים שהם עריסה וטיולון, בעוד עגלה מודולארית למעשה מתפרקת לחלקים וכך מאפשרת שימושים נוספים כמו למשל הרכבת סל קל.


כמובן שעגלה שהיא גם נוחה, גם מודולארית וגם מתקפלת בקלות תהיה הכי יקרה בחנות, אך האמת היא שיש המון אופציות לבחור מתוכן. הסוד הוא להשקיע מעט מחשבה ולוותר על דברים מסוימים שאין בהם צורך.



[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


עגלה מודולארית מתאימה להורים שלא יכולים להשיג סל קל, טיולון או אמבטיה מחברים ולכן מעדיפים לרכוש מוצרי תינוקות מן הסוג הזה תחת קורת גג אחת. היתרון הוא שקל מאוד להחליף בין החלקים ולחבר את הסל קל, הטיולון והאמבטיה לפי אופי השימוש, אך החיסרון הוא הוצאה כספית גבוהה יותר.

מנגד, יש לקחת בחשבון שאסור להוציא את התינוק מבית החולים ללא סל קל ואין אפשרות לשים אותו בטיולון עד גיל חצי שנה לפחות. מכאן שההורים גם ככה צריכים לשאת בהוצאות על מוצרים כאלה ולכן העגלה המשולבת או המודולארית עשויה להיות דווקא ההשקעה המשתלמת ביותר.

• איך בוחרים את העגלה המושלמת?

אין עגלה אחת שמתאימה לכל ההורים אבל יש שיקולים שונים שאליהם ניתן להתייחס על מנת למצוא את הדגם המושלם. מבחינת ההורים, לאחר סינון בין סוגי עגלות מה שנותר לעשות הוא להגדיר את מסגרת התקציב.


[dfp name="728×90" height="728" width="90"]


הגדרת התקציב חשובה כי מאפשרת לנפות עגלות שלא עומדות בקריטריונים ולהתמקד רק במה שרלוונטי. כדאי להורים להציב את הנוחות בראש סדר העדיפויות. רצוי לתת עדיפות לעגלה שאותה אפשר לקפל ביד אחת, לבדוק את המשקל ולא לשכוח לקבל המלצות.
כמובן שעגלה שהיא גם נוחה, גם מודולארית וגם מתקפלת בקלות תהיה הכי יקרה בחנות, אך האמת היא שיש המון אופציות לבחור מתוכן. הסוד הוא להשקיע מעט מחשבה ולוותר על דברים מסוימים שאין בהם צורך. במידה ואתם לא בטוחים, תמיד תוכלו להתייעץ עם בני משפחה או חברים מנוסים יותר.