משלחת מויצו ניר העמק תייצג את ישראל בכנס בינ"ל בסרביה

במסגרת הכנס ילמדו התלמידים מיומנות של סטוריטלינג וירכשו כלים דיגיטלים חדשים לגבי הנגשה של פתרונות למשבר האקלים

שישה תלמידים, תלמידי שכבת י׳ בכפר הנוער ויצו ניר העמק מכפר הנוער ויצו ניר העמק יצאו במהלך חופשת חג הסוכות במשלחת נוער לסרביה וייצגו את מדינת ישראל בכנס בינלאומי לנוער "יוצרים שינוי" שיתקיים בסרביה, בין התאריכים 30.9 עד 8.10. התכנית "יוצרים שינוי" עוסקת בטיפוח יזמות ומשותפת לאומות המאוחדות ולנוער יוצרים שינוי העולמי.
מטרת הכנס לפתח אצל התלמידים המשתתפים את יכולות השיתוף כך שיוכלו להציג את היוזמות שהם פיתחו ברמה הבינלאומית ולהרחיב את השפעתן הגלובלית.
בכנס הבינלאומי יפגשו חברי המשלחת נערות ונערים מ 5 מדינות נוספות – סרביה, ספרד, לוקסמבורג, אירלנד ורומניה, אשר יציגו את הפתרונות שלהם למשבר האקלים.
במסגרת הכנס הם ילמדו מיומנות של סטוריטלינג וילמדו כלים דיגיטלים חדשים לגבי הנגשה של פתרונות למשבר האקלים.
סיגל אופיר מנהלת בית הספר בויצו ניר העמק ברכה על צאת המשלחת "הנערות והנערים שלנו מממשים את החזון החינוכי של כפר הנוער ויצו ניר העמק, אשר שם במרכזו את החינוך לערכי הטבע ואיכות הסביבה. אנו מחנכים את תלמידינו לקחת חלק פעיל ולהוביל את המנהיגות הירוקה ולעורר בכך את המודעות לקיימות ולאיכות סביבה. אנו גאים בהם ומאחלים להם הצלחה רבה".
בשנה האחרונה, התלמידים השתתפו בתחרות בינלאומית "יוצרים שינוי" המיועדת לאנשי חינוך ומעניקה כלים לעידוד יוזמות חברתיות בקרב ילדים ונוער בהמלצת משרד החינוך, וזכו במקום השני. המיזם שהתלמידים תכננו עסק ב"הפחתת יצור מתאן בפרות משק חלב". לדברי המורה שרון ניר-ענבר מכפר הנוער ויצו ניר העמק שמלווה את התלמידים בפרויקט ותלווה אותם במשלחת: "בנינו חדר בריחה דיגיטלי שמנגיש את נושא משבר האקלים לתלמידים בארץ ובעולם באמצעות אפליקציה יחודית, בדגש על בעיית המתאן. בחדר חקרנו האם ניתן לשנות את תזונת פרות חלב וכך להפוך אותן לפרות שפולטות פחות מתאן". כל הניסוי, כולל כתיבתו, בוצעו על חלב הפרות ברפת המשוכללת של כפר הנוער ויצו ניר העמק.
לסרטון על הפרויקט – https://www.youtube.com/watch?v=8nU_7RnGq-A

• יוצרים שינוי

המטרה העיקרית של הכנס הבינלאומי במסגרת פרויקט "יוצרים שינוי" היא לתת הזדמנות לצעירות ולצעירים בגילי 13 עד 18 להשתתף בחילופי נוער, להיפגש עם עמיתים מתרבויות שונות ולתת להם דרך להפוך את הרעיונות שלהם לעשייה, לבנות את רוח היזמות שלהם ואת הגישה של I CAN. במהלך ימי המשלחת התלמידים סדנאות בתחום Storytelling תוך היכרות והתנסות בכלים דיגיטליים, כמו כן הם ייצרו סיפורים דיגיטליים בנושאים שמשפיעים על הנושא. בדרך זו הם ילמדו להיות לא רק צרכני מדיה אלא להשתמש בכוחה כדי ליצור שינוי חברתי. במהלך הכנס הבינלאומי תהיה לתלמידים הזדמנות להציג את הסרטונים שיצרו במהלך הכנס לציבור רחב יותר.
"יוצרים שינוי" הינה תכנית חינוכית בינלאומית, הפועלת ב- 70 מדינות ופונה לאנשי חינוך המעוניינים לאפשר לתלמידיהם להיות יזמים אכפתיים ומעורבים בקהילה. התכנית פועלת בישראל זו השנה ה-12 בהמלצת משרד החינוך ומנוהלת בשותפות על ידי עמותת רוח טובה ורותי סובל לוטנברג, מייסדת ומנהלת פדגוגית "יוצרים שינוי" ישראל. מטרת התכנית, לאפשר לכל ילד וילדה בישראל להאמין ביכולתם ולהוביל שינוי חיובי, בתחומים שמפריעים להם ורלוונטיים לעולמם. התוכנית מתאימה לילדים ובני נוער בכל גיל ובכל מסגרת חינוכית. תוצרי התהליך מתממשים ביוזמות חברתיות, במגוון רחב של תחומים. התוכנית הבינלאומית יוצרים שינוי מתאפשרת בישראל הודות לקרן המשפחתית על שם תד אריסון שהוקמה בישראל על-ידי שרי אריסון.