מרגש: קהילת קיבוץ גבים נפרדה מקיבוץ מזרע ומאנשי החינוך

אחרי שהפכו לחלק בלתי נפרד מהקיבוץ שבעמק יזרעאל, נפרדו חברי קיבוץ גבים מהקהילה שאירחה אותם בחודשים האחרונים, באהבה ועם תמיכה רחבה. צוותים רבים ממחוז צפון במשרד החינוך פעלו לכל אורך תקופה זו ועשו לילות כימים על מנת להעניק יציבות לקהילה ולתלמידים הצעירים. דר' אורנה שמחון, מנהלת המחוז: "זו הדרך לשקם חברה – זו הדרך להביא תקווה״
צילום: דוברות משרד החינוך

בשבת של השביעי באוקטובר, לאחר המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס, 450 חברי קיבוץ גבים (ובהם 150 ילדים), נאלצו לעזוב את הקיבוץ ולהעתיק את מקומם לקיבוץ מזרע שבעמק יזרעאל.
במרוצת החודשים האחרונים קהילת גבים הפכה לחלק בלתי נפרד מקהילת הקיבוץ והשתלבה בכל מערכות החיים והחברה וכמובן במערכת החינוך.
מספר ימים מיום הגעת קהילת גבים לקיבוץ מזרע מחוז צפון במשרד החינוך הקים עבורם מערכת חינוך מלאה ונתן מענים ייחודיים: רגשיים, לימודיים וחברתיים בשעות הבוקר ואחר הצהריים.
המענים כללו הפעלת ארבעה גנים, הקמת בית ספר יסודי – "גבי מזרע" שהוקם במיוחד עבור ילדי גבים ושילוב תלמידי העל יסודי בתיכון "עמקים תבור".
צוותים רבים ממחוז צפון פעלו לכל אורך תקופה זו ועשו לילות כימים על מנת להעניק יציבות לקהילה ולתלמידים הצעירים, לחזק את החוסן באמצעות למידה ופעילות בלתי פורמלית ולייצר שגרה.
יחד עם הקהילה, הרשות והקיבוצים הקומה מערכת חינוך מרשימה ומתפקדת.


"הייתה לנו הזכות להיות עבורכם בשעתכם הקשה"


דר' אורנה שמחון, מנהלת המחוז אמרה בדברי הפרידה שלה לקהילת גבים: "קהילה יקרה, הייתה לנו הזכות להיות עבורכם בשעתכם הקשה ובשעתה הקשה של החברה בישראל. עשינו הכל עבורכם באהבה גדולה.
ידענו שכאשר נקים מערכת חינוך יחד עימכם, נייצר חוסן ורציפות תפקודית לתלמידים ולהורים. זו הדרך לשקם חברה – זו הדרך להביא תקווה״.
מנהלת המחוז הודתה לראש המועצה אייל בצר, לצוותו, למורים החיילים ולמורות החיילות, לאנשי החינוך הנפלאים שעשו עבודת קודש ולמנהיגי הקהילה המדהימים שהפכו לחברים. דר' שמחון גם הודתה למועצה האזורית שער הנגב ולמנהל אגף החינוך יגאל דדיה על שיתוף הפעולה. כמו כן הודתה לרבקה פורמן מעוז – מפקחת מנהל חברה ונוער שניהלה את מערכת החינוך בקיבוץ והייתה נציגת משרד החינוך בקיבוץ. במהלך תקופה זו פעלה פורמן מעוז סביב השעון, למען הקהילה, ועשתה זאת באהבה גדולה".
"היה לי את הזכות והעונג להכיר קהילה מדהימה ולהקים יחד עימכם מערכת חינוך ממעונות ועד כיתה יב'", אמרה פורמן מעוז, "אני מודה למחוז הצפון על כל הסיוע, הליווי והתמיכה לקהילה, על שיתוף הפעולה והעבודה המשותפת. אני גם מודה לנציגי המועצה מעמק יזרעאל על הסיוע המדהים ולסיום אני מאחלת לכם דרך צלחה עם חזרתכם הביתה".


"מחוז הצפון במשרד החינוך ראוי לשבח"


מיטל ליאני, מנהלת קהילת גבים במזרע הודעה למחוז הצפון ולצוותי החינוך על ליווי הקהילה מיום הגעתה לקיבוץ ועד לחזרה הביתה: ״אני מודה מקרה למנהלת המחוז ד״ר אורנה שמחון על הליווי הצמוד במסירות אין קץ ועל תרומתה הכבירה לשיקום הקהילה. מחוז הצפון במשרד החינוך ראוי לשבח. תודה גדולה לרבקה פורמן מעוז נציגת המחוז ולצוותים החינוכיים על עבודה מעולה עם כל הלב והנשמה״.

קהילת קיבוץ גבים. צילום: דוברות משרד החינוך