רגע מרגש! משפחתו של אמיר חורי ז"ל פגשו לראשונה את צוות מד״א שנלחמו על חייו

שמונה חודשים לאחר שנרצח בפיגוע בבני ברק, פגשה משפחתו של אמיר חורי ז"ל את צוות מד״א שנלחם על חייו. בטקס שנערך ברמלה במעמד משפחתו ומכובדים רבים הושק אופנוע החירום החדיש שיוצב בעיר מגוריו של חורי ז"ל נצרת במרחב מד"א גלבוע. צילום: מד"א

בשבוע שעבר(ה') התקיים טקס חנוכת אופנוע חירום של מד״א שנתרם ע״י ארגון Tikkun Global באמצעות אגודת נוצרים ידידי מד״א, לזכרו של רס״ב אמיר חורי ז״ל שנרצח בפיגוע בבני ברק בחודש מרץ האחרון.
השקת האופנוע נערכה בקרית מד״א ברמלה, במעמד ;הוריו של אמיר ז״ל סמיה וג׳ריס ובני משפחתו, בת זוגו שני ישר, יושבת ראש אגודת נוצרים ידיד מד״א אן איילון, בכירי מרחב דן במשטרת ישראל, מנכ״ל מד״א אלי בין, בכירי הארגון והנהלת מרחב דן במגן דוד אדום.
רגע מרגש במהלך האירוע, היה כאשר פגשו לראשונה בני משפחתו של אמיר חורי ז״ל את צוות מד״א הפראמדיקים הדס ליברטי ודניאל אמזלג והחובש נעם איפרגן שנלחמו על חייו של אמיר ברגעיו האחרונים. בני המשפחה ובת זוגו של אמיר ז״ל שמעו על הטיפול הרפואי של אמיר בשטח ובמהלך הפינוי לבית החולים והודו להם על פועלם.
האופנוע, שנתרם ע״י ארגון Tikkun Global באמצעות אגודת נוצרים ידידי מד״א יוצב בעיר מגוריו של אמיר ז״ל נצרת, ועתיד לשמש את חובש בכיר חליל קחאז ממרחב גלבוע במד״א. באופנוע הותקן ציוד החייאה ועזרה ראשונה מתקדם הכולל מפעם (דפיברילטור) וציוד הנשמה B.L.S.
יושבת ראש אגודת נוצרים ידידי מד״א, אן איילון אמרה: מעתה, יתברך שמו של אמיר ז״ל ויוזכר בעת הצלת חיים. אנחנו רוצים שהאחים והאחיות הערבים הנוצרים שלנו ידעו כמה אנחנו אסירי תודה על תמיכתם ומכבדים אותם, לכן החלטנו להראות את אהבתנו דרך הפעולה הזו – תרומת אופנוע חדיש, שעתיד להציל את חייהם של רבים".
אביו של אמיר ז"ל, ג'ריס חורי: "אני רוצה להודות מעומק ליבנו לגב' אן איילון, על המחשבה והיוזמה והמחווה שעשית למען הנצחת שמו של בננו היקר. אן הגיעה אלינו הביתה כדי לחבק ולחזק והציעה לגייס תרומות כדי לתרום אופנוע-מציל-חיים שיהיה בשירות מד"א ועל יוטבע שמו של אמיר. שהתרגשנו עד דמעות מהיוזמה והמחווה ובמיוחד גם שאמיר עבד על אופנוע משטרתי בדיוק לאותה מטרה, הצלת חיים. מאז הפיגוע הנורא חלפו כ-7 חודשים, אך הכאב עדיין נוכח ומרסק את הלב והנשמה. אנחנו חושבים עליו כל יום וכל לילה, כל שעה וכל דקה, מחכים שיחזור הביתה ויחזיר את השמחה, שמחת החיים שלנו. אך יחד עם זאת, יחד עם כל הכאב והצער, מחוות כמו זאת של גב' אן ומגן דוד אדום ומחוות ויוזמות אחרות שהיו ועוד מתוכננות מחזקות את המשפחה ונותנות לנו הרגשה שאמיר לא נפל לחינם. הוא נפל על קידוש השם והצלת חיים של אנשים. תודה לכולם".

בני משפחתו של אמיר חורי ז"ל בחנוכת אופנוע החירום
בני משפחתו של השוטר אמיר חורי ז"ל בחנוכת אופנוע החירום

מפקד מרחב דן במשטרת ישראל, נצ"מ דני חדד: "אמיר השאיר לנו מורשת חזקה, משמעותית, גדולה, כזו שאומרת לא לוותר, להעז, לנצח, אין משמעות ואין הבדל בין דת, מין, גזע, לאום – כולנו עם ישראל, כולנו אחים, כולם ערבים זה לזה. העובדה שאתם, יחד עם אגודת נוצרים ידידי מד״א, מקיימים אירוע של תרומת אופנוע, אני חושב שאם היה מקום שאמיר היה רוצה להיות בו, ולהיות עליו כל הזמן, זה האופנוע. לא בגלל שהוא אהב את הכלי, בגלל שהוא ידע שהכלי הזה יביא אותו ממקום למקום במהירות הרבה וכך הוא יציל חיים וכך הוא עשה. עם הרבה הערכה, הרבה הוקרה על התרומה הזאת, על כך שברחובות נצרת יסתובב אופנוע שהוא מוקדש לאמיר אני חשוב שזה דבר מדהים, גם המשפחה תזכה לראות את זה, גם הציבור יזכה לראות את זה ויזכור את אמיר לעד".
מנכ"ל מד"א אלי בין: "אמיר ז"ל הוא גיבור, גיבור בעל כורחו, הוא לא בחר להיות גיבור, הוא האמין שזאת הדרך, זו המטרה וכך צריך לעשות. אמיר בחר להביא חיים אחרים ולהציל חיים של אחרים בגופו, במשטרה קוראים לזה חתירה למגע, אצלנו קוראים לזה הצלת חיים. האופנוע שאנחנו חונכים היום על שמו של אמיר הולך להציל חיים במדינת ישראל, לצערנו הרב כשאמיר לא איתנו. אני מבקש באמת קודם כל להודות לכם משפחת חורי על אצילות הנפש, ראיתי אתכם כמעט בכל מהדורת חדשות, איך אתה דיברת ג'ריס, איזה שורשים יש לך למדינת הזאתי, כמה אתה מאמין בחינוך של לחיות ביחד ולתת ביחד וזה לא פלא שגם היה לך בן כזה מסור שעשה את העבודה הנפלאה הזאת, החינוך הזה בבית, לאחווה, לחיים ביחד, לשותפות גורל, היא בהחלט דבר שאנחנו במגן דוד אדום מאמינים בו. זאת הזדמנות מיוחדת להגיד גם לאנשי וחברי הקהילה הנוצרים שלנו תודה רבה לכם, תודה שחשבתם להנציח את אמיר בתוך מגן דוד אדום, בתוך גדוד הכוננים של הצלת החיים במדינת ישראל ואני משוכנע שהאופנוע הזה ימשיך להציל חיים בעיר נצרת ומחוצה לה ויביא בהחלט למטרה שלשמה גייסתם את התרומה הזאת. תודה רבה."