מקנדה למגדל העמק: הקאמבק של רם סופר

דווקא במשחק שאף אחד לא באמת נתן לה סיכוי, הפועל מגדל העמק השיגה ניצחון משמעותי 0:1 מול מוליכת הטבלה עירוני נשר, ניצחון שהעניק לקבוצה של שלום לוי מנת חמצן במאבקי ההישרדות. "היינו זקוקים לניצחון הזה כמו אוויר לנשימה. זה מסוג הניצחונות שיכול לתת לנו 'פוש' אדיר לקראת ההמשך", אומר הקשר רם סופר, אחת מנקודות האור בקבוצה בתקופה האחרונה ומי שחתום על הניצחון המפתיע מול נשר בזכות שער יפהפה, שקטע עבורו בצורת כיבושים בת שלוש שנים (השער האחרון שלו היה ב-14.3.13 במדי מכבי דליה).

• סומן לרמות הגבוהות

סופר (26), שצמח במחלקות הנוער של הפועל חיפה והפועל נצרת עילית, נחשב עד לפני מספר שנים לכישרון בעל פוטנציאל גדול, ובסביבתו היו משוכנעים שהוא יגיע לרמות הגבוהות. אלא שהקריירה של הקשר זרמה לכיוונים פחות רצויים, ובשנים האחרונות הוא נאלץ לנדוד בין נצרת עילית, הפועל עפולה ומכבי דליה. נקודת השבר מבחינתו הייתה בעונה שעברה במדי אסי גלבוע, איתה הוא חווה עונה מסויטת שהסתיימה בירידה לליגה ב'. בדיוק בנקודה הזו, כשהוא חש תסכול עמוק, החליט סופר לקחת פסק זמן מהכדורגל. הוא המריא לקנדה, שם בילה שמונה חודשים, עד שהגעגועים העזים לכדורגל ולמשפחה החזירו אותו לארץ לפני כשלושה חודשים.

רם סופר. קאמבאק במדי מגדל העמק
רם סופר. קאמבאק במדי מגדל העמק

"אומנם הוא חזר לארץ ללא כושר גופני ועם משקל עודף, אבל כבר באימונים הראשונים אפשר היה לראות שמדובר בשחקן מוכשר מאוד שיש לו הרבה מאוד כדורגל. משבוע לשבוע עושה התקדמות. בתקופה האחרונה הוא הפך לאחד השחקנים הדומיננטיים בקבוצה", אומר רודריגו גטיקה, עוזרו של המאמן שלום לוי במגדל העמק.

• השבוע האחרון היה אחד המרגשים בחייו של הקשר המוכשר

סופר מרגיש שהוא מצא בית חם בהפועל מגדל העמק. "אחרי הירידה עם אסי גלבוע הרגשתי רע מאוד ורציתי לקחת שנת שבתון מכדורגל בכדי לעשות חושבים עם עצמי. בשלב מסוים הגעגועים לכדורגל ולמשפחה החזירו אותי לארץ", מספר רם סופר, "זה לא פשוט להגיע באמצע העונה לקבוצה חדשה ולהשתלב בה. לשמחתי, הצוות המקצועי, ההנהלה והשחקנים פה עזרו לי מאוד ובזכותם נכנסתי לעניינים מהר מאוד. הם קיבלו אותי בזרועות פתוחות ועטפו אותי בחום ואהבה".
השבוע האחרון היה אחד המרגשים בחייו של הקשר המוכשר, שכן הייתה לו סיבה מספיק טובה להתגרש גם מחוץ למגרש. "עברתי שבוע מרגש מיוחד", הוא אומר בחיוך, "זה התחיל ביום רביעי שעבר, שהצעתי נישואין לבת זוג שלי דניאל צרפתי ('אהבה מחצי מבט'), ונמשך בניצחון החשוב מול נשר שבו כבשתי שער חשוב שסימל באופן רשמי את הקאמבק שלי".
הניצחון המפתיע מול נשר, כאמור, העניק מנת חמצן לקבוצה במאבקי ההישרדות. כעת מגדל העמק מרוקחת  6 נקודות ממבחנים כשנותרו 4 מחזורים לסיום העונה, ומחר (14:45) היא יוצאת למשחק חוץ קשה מול השנייה בטבלה עירוני טבריה.