מפקחי משרד החקלאות סיכלו ניסיון להברחה של למעלה מ-10 טון ירקות מוברחים

בעקבות מידע מודיעיני שהגיע, מפקחי משרד החקלאות חשפו בסוף השבועהחולף, במעבר גלבוע, משאית, ובה יותר מ-10 טון של ירקות ללא פיקוח. צילום: משרד החקלאות

מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות ופיתוח הכפר סיכלו ביממה אחת, שני ניסיונות להברחת תוצרת חקלאית. אחד הניסיונות סוכל באזור, כשהמפקחים תפסו למעלה מ-10 טון ירקות שאינם תחת פיקוח, ומהווים סכנה לבריאות הציבור. כלל הסחורה נועדה לשיווק בישראל.
בעקבות מידע מודיעיני שהגיע, מפקחי משרד החקלאות חשפו בסוף השבוע, במעבר גלבוע, משאית, ובה יותר מ-10 טון של ירקות ללא פיקוח, לרבות: עגבניות, חצילים ופלפלים, שמקורם ברצועת עזה. כלל הירקות, כאמור, גודלו ללא פיקוח, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. מחקירה ראשונית עולה כי בעל המשאית התכוון לשווק את התוצרת בחנויות ירקות בחיפה. כנגדו נפתחו הליכים משפטיים, ולנוכח הסיכון בצריכת ירקות אלו, כלל הירקות הושמדו.
רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר: "מפקחי משרד החקלאות פועלים לילות כימים על מנת למנוע את כניסתם של מוצרי מזון שאינם מפוקחים לישראל. חשוב להבהיר כי כיוון שמוצרים אלו אינם מפוקחים, איננו יכולים לדעת באילו תנאים הם גודלו, ובתוך כך מהווים סכנה ממשית לבריאותנו. אני שב ומזכיר כי יש להקפיד ולרכוש תוצרת חקלאית במקומות מוסדרים בלבד".
משרד החקלאות מדגיש כי יש להקפיד ולצרוך תוצרת חקלאית מפוקחת בלבד. צריכת מוצרים מן הצומח או מוצרים מן החי שאינם תחת פיקוח מהווה סכנה ממשית לבריאות הציבור.